woensdag 29 juli 2009

De trage molens van het CWI

Na inschrijven bij het CWI en aanvragen van een uitkering moet je binnen twee werkdagen bellen voor het maken van een afspraak. Dat heb ik vanmiddag dus maar netjes gedaan. Voor het maken van een afspraak hadden ze maar liefst 20 minuten nodig! Nou goed, 19 minuten en 45 seconden dan...

Eerst kreeg ik een dame aan de lijn die van alles van me wilde weten en vijf minuten later bedacht dat ze me met iemand anders moest doorverbinden. Die man (ene meneer Kortooms) wilde dezelfde informatie (BSN en dergelijke) nogmaals weten en had vervolgens tien minuten nodig om iemand te vinden die een afspraak in kon plannen. Eén keer raden wat die wilde weten. Ik kan pas over iets meer dan twee weken terecht.

Meneer Kortooms vond dat mijn werkgever maar gewoon mijn loon moest doorbetalen en ik maar actie moest ondernemen. Ben ik helemaal met 'm eens, maar m'n advocaat loopt niet zo hard en de gerechtelijke molens draaien nogal traag, dus als dat kort geding ergens in september eens een keer dient mag ik waarschijnlijk al heel blij zijn. Waar ik tot die tijd van moet leven, of in elk geval tot de Gemeente Eindhoven zo sympathiek is om wat financiële steun te verlenen? Dat wist meneer Kortooms ook niet.

Geen opmerkingen: