vrijdag 14 november 2008

Domino Day 2008

Vanochtend was het uiteraard nog steeds koud, dus heb ik maar even m'n heil gezocht bij m'n petroleumkachel. Dat hielp, maar een paar uur later leek het erop alsof-ie z'n einde naderde en heb ik 'm maar weer uitgezet. Wijze les: niet aan- of uitzetten in de caravan maar buiten, want op die momenten stinkt-ie een uur tegen de wind in. Het werd al snel duidelijk hoe goed die caravan geïsoleerd is: het koelde in rap tempo weer af.

Gelukkig had ik nog een andere manier van warm blijven: werken. Een goed deel van de dag ben ik bezig geweest met opruimen en inrichten. Belangrijkste bezigheid vandaag: kleren uitzoeken. Zomerkleren (zoals t-shirts, korte broeken en overhemden met korte mouwen) de kast uit, kleren voor najaar en winter de kast in.

Aangezien ik geen zin had om in die kou ook nog eens te gaan koken heb ik mezelf maar weer naar 't Bagetje vervoerd; voor dat geld kan ik waarschijnlijk niet eens zelf koken. Schat van een mens daar: ze kwam heel bezorgd informeren of m'n gaskachel het intussen deed. Toen ik vertelde dat die niet echt wilde en dat de petroleum in m'n andere kachel zo goed als op was vroeg ze zelfs of ik een emmertje wilde lenen zodat ik bij het tankstation nieuwe voorraad kon gaan halen. Lief aangeboden, maar dat wordt een knoeiboel dus dat heb ik maar niet gedaan.

Terug in de caravan was het intussen tijd voor m'n wekelijkse avondje TV: The Simpsons en Top Gear. Ik heb nog een poging gedaan m'n petroleumkachel aan te maken, maar de petroleum bleek toch echt op te zijn. Dan maar op de ouderwetse methode: onder een deken op de bank.

Zo tussendoor heb ik nog geprobeerd wat mee te krijgen van Domino Day 2008. Wat was dat een ellende zeg! Natuurlijk de onvermijdelijke onderbrekingen voor reclame, maar om de ellende compleet te maken ook nog eens de kennelijk al even onvermijdelijke belspelletjes met vragen die zo ongelooflijk simpel zijn dat Max het goede antwoord nog wel kon bedenken. Het zou toch een vooruitgang zijn als Domino Day voortaan of door de Nederlanse publieke omroep uitgezonden zou worden, of op z'n minst ook door de BRT en/of de BBC uitgezonden zou worden.

Geen opmerkingen: