Vanochtend de auto naar de garage gebracht, en geloof het of niet, Sonja presteerde het alweer om dwars te liggen. De afspraak was dat ze om 10:15 uur ook daar zou zijn om me naar huis te brengen; net toen ik m'n auto daar parkeerde stuurde ze een SMS-je: "Bel maar als je klaar bent" -- dat was dus niet de afspraak.
De monteur had in elk geval goed nieuws. Het gordelslot zou pas volgende week binnenkomen (en dus zou ik volgende week terug moeten), maar gisteren was hij bij Opel geweest en daar hadden ze 'm al klaarliggen. Nu snap ik ook waarom dat ding zo duur is. Het hele ding bestaat uit twee delen: het gordelslot en een spanner, die de gordel automatisch strak trekt als je ergens tegenaan knalt. Vroeger waren dat twee afzonderlijke delen, maar sinds de airbag is het één geheel.
Op de terugweg was het ook al niet alles. Ik ben tegen 17:00 uur thuis en de garage sluit om 17:30. Dus als Sonja om 17:00 uur ook thuis zou zijn zou ik de auto vandaag nog op kunnen halen. Maar dat wil ze dus niet, want ze "wil haar uren maken deze week". Kennelijk is ze al vergeten dat ik wel telkens wanneer zij wilde heen en weer reed naar de garage als haar Polo weer eens wat mankeerde.
Met Sonja is het altijd maar afwachten, het zou me niet eens verbazen als ze opeens zou besluiten zaterdagochtend weer naar d'r moeder te vertrekken, met als gevolg dat ik waarschijnlijk dinsdag pas de auto terug zou hebben. Als ze de kans krijgt om me dwars te zitten zal ze het niet laten. Dus heb ik daar maar niet op zitten wachten maar ben ik direct na m'n werk op de fiets gesprongen. Tot m'n eigen verbazing heb ik dat hele eind in precies een half uur gedaan; ik had verwacht dat het minstens drie kwartier zou duren. Twintig minuten later was ik al weer weg, auto gerepareerd en goedgekeurd, m'n fiets achterin, en € 780 lichter. Wel zijn de voorbanden over een tijdje toe aan vervanging (profiel was al minder dan 2,5 mm en bij 1,6 mm worden ze afgekeurd) en kreeg ik het advies een keer naar een LPG-boer te gaan om de motor opnieuw af te laten stellen.
Net thuis belde Sonja op om te vragen of ik al geïnformeerd had of de auto ook morgen opgehaald kon worden. Dat was dus al niet meer nodig.
De monteur had in elk geval goed nieuws. Het gordelslot zou pas volgende week binnenkomen (en dus zou ik volgende week terug moeten), maar gisteren was hij bij Opel geweest en daar hadden ze 'm al klaarliggen. Nu snap ik ook waarom dat ding zo duur is. Het hele ding bestaat uit twee delen: het gordelslot en een spanner, die de gordel automatisch strak trekt als je ergens tegenaan knalt. Vroeger waren dat twee afzonderlijke delen, maar sinds de airbag is het één geheel.
Op de terugweg was het ook al niet alles. Ik ben tegen 17:00 uur thuis en de garage sluit om 17:30. Dus als Sonja om 17:00 uur ook thuis zou zijn zou ik de auto vandaag nog op kunnen halen. Maar dat wil ze dus niet, want ze "wil haar uren maken deze week". Kennelijk is ze al vergeten dat ik wel telkens wanneer zij wilde heen en weer reed naar de garage als haar Polo weer eens wat mankeerde.
Met Sonja is het altijd maar afwachten, het zou me niet eens verbazen als ze opeens zou besluiten zaterdagochtend weer naar d'r moeder te vertrekken, met als gevolg dat ik waarschijnlijk dinsdag pas de auto terug zou hebben. Als ze de kans krijgt om me dwars te zitten zal ze het niet laten. Dus heb ik daar maar niet op zitten wachten maar ben ik direct na m'n werk op de fiets gesprongen. Tot m'n eigen verbazing heb ik dat hele eind in precies een half uur gedaan; ik had verwacht dat het minstens drie kwartier zou duren. Twintig minuten later was ik al weer weg, auto gerepareerd en goedgekeurd, m'n fiets achterin, en € 780 lichter. Wel zijn de voorbanden over een tijdje toe aan vervanging (profiel was al minder dan 2,5 mm en bij 1,6 mm worden ze afgekeurd) en kreeg ik het advies een keer naar een LPG-boer te gaan om de motor opnieuw af te laten stellen.
Net thuis belde Sonja op om te vragen of ik al geïnformeerd had of de auto ook morgen opgehaald kon worden. Dat was dus al niet meer nodig.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten