dinsdag 29 september 2009

Op de valreep

Vanochtend was ik veel te vroeg wakker; zo vroeg dat ik om 06:00 maar opgestaan ben. Het alternatief was naar het plafond gaan liggen staren tot om 07:30 de wekker af zou gaan, maar daar ga ik alleen maar van piekeren en dat moet ik niet hebben, dus ben ik maar opgestaan.

Eerst maar eens ontbeten, en tijdens het ontbijt nog eens de stukken doorgenomen voor de zitting vanochtend bij de Kantonrechter inzake de procedure tegen Jansen Taxi. Vervolgens maar eens gekeken of er nog iets van belang in de e-mail zat. Dat zat er: post van m'n advocaat. Wim Jansen heeft alsnog besloten alsnog m'n loon uit te betalen, waardoor de zitting van vanochtend niet doorgaat (al kan die later alsnog doorgaan als het nodig mocht zijn). De baas wacht de berekening van de wettelijke verhoging en de wettelijke rente af, die zal dan nog wel nabetaald worden.

Dat loon zou gisteren betaald zijn maar het stond vanochtend nog niet op m'n rekening. Maar goed, op het moment dat ik dit schrijf is het 07:38 dus het kan nog komen.

Ik heb die wettelijke verhoging trouwens eens opgezocht, en dat loopt heel hard op, met 5% per dag. Dat wil in dit geval zeggen: één dag te laat is 5%, vijf dagen te laat is 25%, en dat alles loopt dan op tot een maximum van 50% na tien dagen. Dus als de baas de volle mep voor z'n kiezen krijgt krijg ik 1,5 keer het achterstallig loon, plus nog wettelijke rente. Laat maar komen, ik heb het geld hard genoeg nodig.

Geen opmerkingen: