dinsdag 3 november 2009

Bye Bye eBay

Sonja vertelt niks over de hulp aan Tom, dus ben ik zelf maar even op onderzoek uitgegaan. Dat was nogal eens rap gedaan. Ik heb zelf Kempenhaeghe gebeld om een afspraak te maken met de behandelaar van Tom, want die mag natuurlijk geen informatie verstrekken via de telefoon. Die afspraak komt er niet, Tom blijkt op Kempenhaeghe namelijk helemaal niet bekend te zijn als cliënt! Daarmee zitten we nu dus in de situatie dat enerzijds Sonja beweert dat Tom op Kempenhaeghe onder behandeling is, en anderzijds Kempenhaeghe zelf van niets weet. Goh, welke van de twee zou er nu liegen?

Ach ja, ergens verbaast het me ook niks. Sonja grossiert in tegenstrijdige verklaringen, en in haar fantasiewereldje is het normaal dat iets al in een vergevorderd stadium is terwijl er in werkelijkheid alleen nog maar plannen zijn. En ergens is het ook wel gunstig: ze graaft nu eigenlijk haar eigen graf. Ze heeft de politie en alle andere instanties om de tuin weten te leiden, maar aan de Raad voor de Kinderbescherming gaat ze dan toch een zware dobber krijgen.

Sylvia was vanmiddag en vanavond weg, en dat heb ik geweten ook. Ik heb in tijden niet zoveel werk weten te verzetten. Op mijn lijst met Eerstvolgende Acties staat onder andere een categorie "Computer - Internet" met daarop alle klussen waar ik een Internetverbinding voor nodig heb. Daar stonden twintig klussen op, daarvan zijn er vandaag negen weggewerkt. Waarna er weer vijf nieuwe bijkwamen, maar vooruit...

Eén van die klussen betrof het downloaden van facturen van eBay (waar ik een eigen winkeltje heb). Het was maar goed ook dat ik daar vanmiddag aan begonnen ben, want daar zat een bijzonder onaangename verrassing tussen. Dat winkeltje kostte me € 1,98 per maand voor een basisabonnement en die kosten heb ik altijd gewoon door laten lopen. Da's nog geen € 24 per jaar dus dat valt te overzien. De onaangename verrassing: eBay heeft de tarieven weer eens verhoogd. En dan niet van € 1,98 naar pakweg € 2,50 per maand of zo, nee, het basisabonnement kost nu opeens € 9,95 per maand! Tijd dus om het voorbeeld van velen te volgen en te vertrekken op eBay. Een eigen webwinkel is goedkoper...

Politieteller: vandaag 1, totaal 34 (gewaagd: zelf naar de politie geweest)

Geen opmerkingen: