zondag 1 november 2009

Sylvia & Sonja

Aangezien ik morgenochtend naar de tandarts moet moesten we vandaag weer terug naar Nederland. Ik had nog het een en ander te doen, Sylvia niet, en aangezien we toch met twee auto's waren is Sylvia eerder vertrokken.

Toen ik zelf onderweg naar Nederland was belde ze op: ze had een knuffel gekregen van m'n twee knulletjes! Sylvia was dus even bij Sonja op bezoek geweest, en eigenlijk alleen voor de afmetingen van m'n koelvriescombinatie. Eenmaal terug in Eindhoven kreeg ik het hele verhaal te horen.

Wat bleek? Sonja wil maar wat graag van dat apparaat af, ze was zelfs al van plan 'm buiten te zetten. Het is haar kennelijk nog steeds niet duidelijk dat zij volgens het Burgerlijk Wetboek verplicht is om zaken van derden die zij, zoals dat heet "onder zich heeft" te behandelen als "een goed huisvader", er dus verantwoordelijk voor is, en daarmee aansprakelijk voor alle schade die ze aanricht door zich niet aan de wet te houden. Maar daar zal ze dan nog wel achter komen.

Maar ze houdt zich wel vaker niet aan de regels, waaronder ook de informatieplicht omtrent Tom en Max. Volgens Sonja zou Tom intussen onder behandeling zijn op Kempenhaeghe in Heeze, zou hij al onderzocht zijn en zouden er al diagnoses gesteld zijn. Tom schijnt opeens een hele collectie aandoeningen te hebben. Maar van dit alles weet ik dus niets af. Tijd om Marcel Martens aan het werk te zetten.

Tom en Max hadden Sylvia herkend, en knuffelbeesten als het zijn (vooral Max) kreeg ze van allebei een knuffel toen ze vertrok. De koelvriescombinatie blijkt klein genoeg om in m'n tuinhuisje te passen, zodra dat hok klaar kan het apparaat dan verhuisd worden. Aardig als we zijn krijgt Sonja dan nog wel een paar weken de tijd om 'm leeg te maken, te ontdooien, en hopelijk ook nog even schoon te maken (al zal dat laatste wel ijdele hoop zijn).

Die verhuizing op zich zal echter nog een probleem worden. Sonja maakte namelijk de opmerking dat Sylvia dat apparaat niet alleen kon tillen, en dus is Frau Holten kennelijk niet bereid om even mee te tillen. En ik mag niet op de Brederolaan komen, dus zal er ergens iemand anders vandaan gehaald moeten worden. Misschien een leuk klusje voor de Eindhovense politie? Of anders voor Pieter Verstappen? Die doen alles voor Sonja zolang ze met haar benen wijd blijft gaan, dus kunnen ze ook wel even mee tillen.

En anders kom ik zelf wel helpen, dat straat- en contactverbod is verkregen op grond van leugens en wat mij betreft dus niet rechtsgeldig, en dus hoef ik me er niks van aan te trekken.

Politieteller: vandaag 0, totaal 32

Geen opmerkingen: