Juni is traditiegetrouw de maand waarin de diverse Nutsbedrijven hun jaarafrekening sturen. Vandaag is die van E-On gearriveerd, onze energieboer. Ik moet ze nageven, ze hebben het voorschot over de afgelopen 12 maanden spectaculair scherp gecalculeerd: ik moet nog € 0,35 bijbetalen. :-)
Een manier die bij mij feilloos werkt als een bedrijf of instantie erg lang nodig heeft om te reageren: de gedachte "daar moet ik maar eens achteraan gaan". Geheid dat een paar dagen later een reactie komt. Zo ook vandaag. Onlangs heb ik een klacht ingediend over hoe ik door de politie behandeld ben, en daar kwam maar geen reactie op. Vandaag kwam die dus toch, al was het maar om te vertellen dat de klacht in handen is gesteld van het hoofd van de afdeling Eindhoven Gestel. Daarnaast heeft de Klachtencoördinator ook de korpsbeheerder, de burgemeester en de Hoofdofficier van Justitie geïnformeerd over de ontvangst van de klacht. Vooral die laatste (de HvJ) is belangrijk, want volgens de klachtenregeling wordt die alleen maar geïnformeerd bij een "zeer ernstige" klacht. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat de klacht onder andere betrekking heeft op het onnodig gebruik van politiegeweld.
Helaas vermeldt de klachtenregeling niet hoelang men mag doen over de afhandeling.
Een manier die bij mij feilloos werkt als een bedrijf of instantie erg lang nodig heeft om te reageren: de gedachte "daar moet ik maar eens achteraan gaan". Geheid dat een paar dagen later een reactie komt. Zo ook vandaag. Onlangs heb ik een klacht ingediend over hoe ik door de politie behandeld ben, en daar kwam maar geen reactie op. Vandaag kwam die dus toch, al was het maar om te vertellen dat de klacht in handen is gesteld van het hoofd van de afdeling Eindhoven Gestel. Daarnaast heeft de Klachtencoördinator ook de korpsbeheerder, de burgemeester en de Hoofdofficier van Justitie geïnformeerd over de ontvangst van de klacht. Vooral die laatste (de HvJ) is belangrijk, want volgens de klachtenregeling wordt die alleen maar geïnformeerd bij een "zeer ernstige" klacht. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat de klacht onder andere betrekking heeft op het onnodig gebruik van politiegeweld.
Helaas vermeldt de klachtenregeling niet hoelang men mag doen over de afhandeling.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten