vrijdag 15 mei 2009

Incassobureau

Dankzij Sylvia heb ik aardig wat lol gehad de afgelopen weken, maar vandaag was het tijd voor een serieuze aangelegenheid: de asverstrooiing van pa. Hij heeft het 'm alweer geflikt met het weer: vooraf leek het alsof het zou gaan regenen, tijdens de verstrooiing scheen de zon, en een tijdje daarna begon het te regenen. Ik had wel sterk het gevoel dat-ie er zelf ook bij was: pakweg drie meter achter ons langs het pad. Het was goed zo.

In een ongekend royale bui nodigde Lorette (m'n zus) de aanwezigen uit om koffie te gaan drinken in Heeze. Daar werd aan de familie (voor zover aanwezig) onthuld dat ik tegenwoordig een vriendin heb. Hebben die ook weer wat te roddelen.

De volgende halte was Carglass vanwege een sterretje (alhoewel, zeg maar gerust een ster) in de voorruit van m'n auto. Daar werd ik niet vrolijker van: na tien minuten met de verzekeringsmaatschappij aan de telefoon te hebben gehangen kreeg ik te horen dat m'n auto niet verzekerd zou zijn! Da's vreemd want een paar weken was-ie nog wel verzekerd en ik heb ook niet gehoord dat die verzekering stopgezet zou zijn. Kan ik daar weer achteraan...

Later werd ik nog een keer niet vrolijk. Ik had Sylvia opgehaald om mee te gaan naar Lommel, onderweg hebben we even een tussenstop gemaakt bij Rob om de post op te halen. Hebben hij en Anne-Mieke haar ook gelijk een keer gezien. In de post bleek een brief te zitten van Janssen & Janssen Incassobureau over de betaling van de proceskostenveroordeling. Ze vinden dat ik het vonnis maar bij hen op moet komen halen, en dreigden meteen ook maar dat ze het anders openbaar zouden betekenen hetgeen betekent dat het met naam en toenaam in de krant komt. Uiteraard moet ik die kosten dan ook nog eens gaan betalen. Dan wilden ze ook nog eens dat ik het verschuldigde bedrag vóór 15 mei zou betalen, maar aangezien Sonja de post wekenlang achterhoudt zal dat dus zeer zeker ook niet lukken. Los nog van het feit dat je van een kale kip niet kunt plukken.

Geen opmerkingen: