dinsdag 26 mei 2009

Nachtelijk circus

Daar ging m'n nachtrust. Terugbellen werkte niet want ze nam niet op, dus werd het heel rap aankleden en als een speer richting de uitgang. Daar moest ik de beheerder uit z'n bed bellen om de slagboom open te maken, en die goeie man had naar eigen zeggen "een probleem met mij". Ik gelukkig niet met hem. Meteen ook maar het alarmnummer van de Belgische politie gebeld, die konden me niet doorverbinden met de alarmcentrale in Nederland maar de melding wel doorgeven. Aldus geschiedde, waarna het hele circus op gang kwam.

Van de flitspalen op de route van Lommel naar Eindhoven weet ik waar ze staan, maar ik mag hopen dat ze onderweg geen radarcontroles aan het houden waren: ik ben op z'n zachtst gezegd nogal creatief geweest met de verkeersregels. Remmen voor de flitspalen, gas even los bij de kruisingen, en voor de rest net niet zoveel te hard rijden dat het me m'n rijbewijs zou kosten. Ik ben dan ook nog nooit zo snel van Lommel naar Eindhoven gekomen.

Eenmaal op de Noord-Brabantlaan aangekomen bleek de plaatselijke politie Sylvia al gevonden te hebben -- doodmoe en beroerd. Daarna ging de rit in eerste instantie naar het politiebureau maar mocht ik haar vervolgens gewoon mee naar huis nemen en in bed stoppen.

Vanmiddag ben ik nogmaals richting Lommel gegaan, met een tussenstop bij het tankstation waar m'n trouwe Astra me weer eens op de laatste LPG-dampen naar toe heeft weten te brengen. Aangezien Sylvia in Waalre moest zijn en ik daar dwars doorheen moest heb ik 'r maar een lift gegeven. Dat scheelde weer een hoop, want als ze dat stuk met dit weer had moeten fietsen was ze zeiknat aangekomen.

Geen opmerkingen: