zondag 4 oktober 2009

Kluskriebel

Sylvia had weer een kluskriebel: wat als we de koelkast nou eens naar de voortent verplaatsen met de vriezer er bovenop? Dan kunnen we op de plek die vrijkomt onder het aanrecht twee planken maken: een voor de microgolf en een voor ander spul. Per saldo zouden we er voorlopig niks mee opschieten en dus had het van mij niet gehoeven, maar ik breng het niet meer op om er tegen in te gaan. Onbegonnen werk, en ze wordt er alleen maar chagrijnig van.

Die verbouwing bleek net iets gecompliceerder dan verwacht dankzij de knullige manier van kabels leggen. Rechts van de koelkast bevindt zich de wand van een dubbel keukenkastje. Achterin hebben de vorige bewoners eerst een verticaal latje geplaatst met een kleine inkeping, daar de stroomkabel van de koelkast ingelegd, en vervolgens de rest van de zijwand (met bijpassende inkeping) geplaatst. De stekkerdoos bevindt zich in het kastje, niet achter de koelkast.

Oftewel, om die koelkast daar weg te halen hadden we twee mogelijkheden: het keukenkastje slopen of de stroomkabel doorknippen. Die laatste optie is het geworden, vervolgens zijn de twee stukken kabel weer met kroonsteentjes aan elkaar gezet. Volgende week komt er een nieuwe stekker aan.

Ik ben vanmiddag maar eens Lommel ingegaan voor m'n Internetverbinding. Er moesten namelijk twee brieven gemaild worden. Eentje naar Leo Verhoeven om aan te geven dat ik vrijdag niet verschenen ben vanwege de gezondheidsrisico's (de Eindhovense dienders hebben al twee keer eerder geprobeerd me te vermoorden), dat ik alsnog uiterlijk vrijdag een afschrift van de betreffende aangifte wil hebben, en dat het gesprek alsnog plaats zal moeten vinden.

De tweede brief was voor m'n advocaat met de vraag "Wat nu?". Ik heb geen zin om nogmaals een poging tot moord te ondergaan, en ik heb ook geen zin om weer de cel in te gaan enkel omdat Frau Holten weer eens een aangifte bij elkaar heeft gelogen.

Politieteller: vandaag 0, totaal 2

Geen opmerkingen: