vrijdag 2 oktober 2009

Voortvluchtig

Vanochtend had ik een afspraak bij de GGzE en daarna bij de politie, maar dankzij Leo Verhoeven ging die tweede afspraak niet door. Net toen ik op het punt stond richting GGzE te gaan belde hij op. Niet om de afspraak te verzetten, want hij wilde weten of ik om 11:30 op het bureau zou zijn. Dat was wel de bedoeling, waarop hij mededeelde dat ik aangehouden zou worden zodra ik daar m'n gezicht zou laten zien. Ik word namelijk opeens gezocht wegens bedreiging! Sonja heeft daar kennelijk aangifte van gedaan, maar hoe en wanneer ik haar dan bedreigd zou hebben wilde Verhoeven niet zeggen. Gezien mijn eerdere ervaringen met de Eindhovense Waffen-SS heb ik 'm gezegd dat ik dan niet zou verschijnen, en nu is dus iedere smeris in Eindhoven naar mij op zoek. Ik heb Verhoeven gezegd dat ik dan gewoon de andere kant op loop telkens als ik een smeris zie, volgens hem zou ik dat hooguit twee of drie dagen volhouden.

Volgens Verhoeven kan ik nu op elk moment opgepakt worden, en dat zou "op een ongelegen moment" kunnen zijn, zoals (zoals hij het zelf zei) bijvoorbeeld als ik naar de Rechtbank moet. Die weet natuurlijk al lang dat ik daar over twee weken moet zijn, in feite is het dus een verkapte mededeling dat ik bij die zitting niet aanwezig zal zijn omdat ik opgepakt word zodra ik daar binnenkom.

Het zal dus niemand verbazen dat ik onderweg naar de GGzE, terug naar Sylvia en dan naar Lommel continu om me heen gekeken heb. Dit soort gezeik is genoeg om flink paranoïde van te worden. Om niet helemaal gek te worden ga ik maar eens een lijstje bijhouden: hoe vaak op een dag kom ik de politie tegen zonder dat ik opgepakt word. Overigens lijkt het mij dat opgepakt worden nooit echt gelegen komt; in m'n agenda staat echt nergens "goh, vandaag niks, een mooie gelegenheid dus om weer eens opgepakt te worden".

Marcel Martens heeft minpunten gescoord. Ik heb 'm gebeld om 'm op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen van vandaag, maar hij was telefonisch in gesprek. De receptioniste zou 'm vragen mij terug te bellen. Zoals bij advocaten helaas niet ongebruikelijk heeft-ie niet teruggebeld.

Eenmaal terug in Lommel moest er weer geklust worden: de luiken van m'n tuinhuisje moesten opgehangen worden. Ik wilde ze eigenlijk scharnierend hebben maar dat bleek niet haalbaar zonder dat het veel geld zou kosten. Gelukkig kreeg ik toen het verlichte idee om ze dan gewoon op te hangen aan haakjes. In de zomer als de luiken open kunnen blijven hangen ze aan haakjes naast het raam, in de winter hangen ze aan haakjes voor het raam. Totale materiaalkosten: nog geen tientje.

Sylvia is vroeg gaan slapen, ik heb vanavond iets gedaan wat ik al zeker vijf maanden niet meer gedaan heb: ik heb mezelf voor de TV geparkeerd en lekker onderuit op de bank Top Gear gekeken. Zo'n beetje het enige TV-programma waar ik geregeld naar keek, en het is nog steeds leuk. Eigenlijk moet ik dat maar eens gewoon in gaan voeren als standaard voor de vrijdagavond. Één uurtje TV in de week moet kunnen, lijkt me.

Gewoon voor de gein heb ik ook maar meteen tijdelijk de "politieteller" ingevoerd: per dag wordt bijgehouden hoe vaak ik de politie tegen kom zonder opgepakt te worden. Dat eindigt uiteraard op de dag dat ze me (ongetwijfeld weer met grof geweld) alsnog oppakken.

Politieteller: vandaag 2, totaal 2.

Geen opmerkingen: