vrijdag 23 oktober 2009

Respect voor de vrouw

Vanochtend werd ik gebeld door het Steunpunt Huiselijk Geweld. Het was me even een raadsel waarom die me zouden bellen maar vervolgens bleek het te gaan om mijn afspraak vanmiddag met Karin Borghouts van het SHG. Die afspraak kon niet doorgaan, want Karin was ziek. Naar verwachting is ze volgende week weer terug en dan belt ze om een nieuwe afspraak te maken.

Een paar dagen geleden heb ik alle berichten voor de maand mei 2009 toegevoegd aan deze weblog. Daarna heb ik een aantal mensen een mailtje gestuurd om ze van dit heuglijke feit op de hoogte te brengen. Zo ook Marion, de ex van m'n oudste broer. Die heeft een mailtje teruggestuurd, ze vroeg zich af waar het respect voor de vrouw bleef. Nou Marion, als je jarenlang op alle mogelijke manieren geterroriseerd bent door je vrouw blijft er van dat respect bar weinig meer over.

Aan het einde van de middag hing opeens een dame van de VGZ aan de telefoon. Ze wilde weten of ik tevreden was over de afhandeling van m'n klacht. Ik moest even schakelen, maar toen herinnerde ik me dat ik eerder dit jaar een klacht had ingediend omdat ik zo'n € 400 aan eigen bijdrage AWBZ had moeten betalen waar ik het niet mee eens was. Daar heb ik niks meer van gehoord, dus de klacht was zeer zeker niet tot tevredenheid afgehandeld. De dame zou het doorgeven en dan word ik daar als het goed is volgende week over teruggebeld. Aangezien ze vroeg of ik verder nog vragen of opmerkingen had heb ik de gelegenheid ook meteen maar even benut om te vragen naar m'n declaratie van ambulancevervoer. Die heb ik ruim een maand geleden al ingediend, en meestal is de VGZ vrij rap met het afhandelen, maar tot nog toe heb ik niks gehoord. Dat gaan ze dan ook meteen even uitzoeken.

Politieteller: vandaag 1, totaal 28

Geen opmerkingen: