woensdag 17 februari 2010

Nog zeker tot vrijdag in de cel

Op het asociaal vroege tijdstip van 07:00 werd ik wakker gemaakt. Het ontbijt bestond uit twee voorverpakte boterhammen (houdbaar tot ergens in juli 2010) en koffie. In de loop van de ochtend kreeg ik eindelijk een advocaat te spreken, een uurtje later gevolgd door het verhoor. Volgens de Waffen-SS zou ik het personeel van Welzijn Eindhoven bedreigd hebben, maar de aangifte zelf kreeg ik niet te zien.

Ook mocht ik twee keer een half uur luchten. De eerste keer was het een half uur kou lijden, want m'n jas dan wel m'n vest kreeg ik niet. De tweede keer kreeg ik zowaar wel m'n vest mee maar die moest na het luchten weer ingeleverd worden omdat er touwtjes aan zaten. Vanmiddag kreeg ik ook nog te horen dat ik vrijdag voorgeleid zou worden in 's-Hertogenbosch en tot die tijd vast zou blijven zitten. Da's dubbel kut, want ten eerste heb ik niemand bedreigd en ten tweede verveel je je wezenloos in de cel. Zoiets simpels en ongevaarlijks als m'n altijd-op-zak Sudoku spelletje kreeg ik niet, TV heb je ook niet, het enige wat je kunt doen is het stapeltje tijdschriften doorlezen dat er ligt. Maar als je die allemaal doorgespit hebt krijg je geen andere. Waarom zou je arrestanten het leven in de cel tenminste nog een beetje draaglijk maken als je ze ook gewoon psychisch kapot kunt maken?

Geen opmerkingen: