donderdag 25 februari 2010

Papillon

Een ongekend drukke dag vandaag. Meteen na het ontbijt naar de bibliotheek waar ik vertrokken ben met onder andere het (naar verluidt) populairste boeken in gevangenisbibliotheken wereldwijd: Papillon. Toen ik terugkwam was ik nog steeds niet echt wakker, ik heb nog een half uur liggen slapen. Volgende halte: de psycholoog. Die gaat samen met de psychiater bekijken naar welke afdeling ik zou moeten. Goed en wel terug was het etenstijd, om 13:45 gevolgd door een half uurtje voor koffie. Dat half uur heb ik niet volgemaakt want halverwege moest ik opeens naar de ingang voor "ambtelijk bezoek". Dat bezoek bleek een jongedame van de Reclassering te zijn, die moet advies uitbrengen aan de Raadkamer over wat ze met me moeten doen. Ze gaat voorstellen om me te schorsen met als voorwaarden een contactverbod met Welzijn Eindhoven en een wekelijkse meldplicht bij de Reclassering. Daar kan ik mee leven. Enig nadeel van het gesprek was dat het samenviel met luchten, tegen dat ik terug was had ik nog tien minuten voor frisse buitenlucht.

Binnen bleek dat de bestellingen uit de winkel binnen waren, maar niet die van mij. Onvoldoende saldo. Shit. Voor een deel niet onoverkomelijk maar het betekent wel dat een hele week moet doen met één telefoonkaart van € 5. Vlak daarna ging de deur opnieuw open voor een kennismaking met de Geestelijke Verzorging. Ik heb meteen maar gebruik gemaakt van de gelegenheid om een persoonlijk gesprek aan te vragen met de Boedhhistische Geestelijke verzorging. Dat kan even duren: zo ongeveer elke PI heeft een pastor, een dominee en een Humanist, de meeste hebben ook nog een Imam en dan lopen er ook nog een aantal rabbijnen rond, maar voor heel Nederland hebben ze zeggen en schrijven twee mensen voor de Boedhhistische geestelijke verzorging.

Ik ben ook nog maar een keer begonnen over het bellen van m'n advocate, maar die bleek alweer niet op kantoor te zijn. Morgen opnieuw.

Binnen een kwartier ging de deur nog tweemaal open: een keer voor de retournering van m'n winkellijst (ik sta € 10 in de min) en een keer voor de koffiekar.

Geen opmerkingen: