dinsdag 9 februari 2010

Sylvia krijgt haar urgentie!

De Seroquell werkte met horten en stoten vannacht. Vlak na middernacht werd ik wakker, even later viel ik weer in slaap om tegen 04:00 opnieuw wakker te worden. Ik ben opgestaan, even naar de WC geweest en heb vervolgens een uurtje op de bank gezeten. Toen ben ik maar weer in bed gekropen en prompt in slaap gevallen, tot ik rond 09:45 uit bed gebeld werd door Henk Waterschoot. Of ik de afspraak van aanstaande donderdag wilde verzetten naar een later tijdstip op de dag? Mij best, in plaats van 11:00 wordt het nu 13:00. Dan kan ik daarna meteen door naar het gebouw van Welzijn Eindhoven aan de Piuslaan voor de hoorzitting van 15:30. Krijg ik dat gebouw ook eens van binnen te zien.

Gisteravond heb ik het advies gekregen om vandaag even naar de GGzE te gaan. Befehl ist Befehl, dus heb ik dat na m'n ontbijt maar even gedaan. Bert van Summeren was er helaas niet, iemand anders (die ik verder niet ken) wel. Natuurlijk heeft het niks opgeleverd, ik heb m'n verhaal gedaan over gisteren, de goeie man zou een rapportje maken en dan bespreek ik een en ander vrijdag wel met Bert.

Het enige lichtpunt vandaag kwam van Sylvia: er zijn allerlei mensen aan het lopen, bellen en mailen geweest voor haar, met als gevolg dat ze vanochtend te horen heeft gekregen dat ze haar urgentie krijgt en Woonbedrijf nog deze week contact met haar op moet nemen. Oftewel, met wat medewerking en goede wil van Woonbedrijf heeft ze binnenkort een andere woning!

Ik mag hopen dat als ik gekeurd moet worden voor m'n urgentie bij dezelfde GGD-arts terechtkom. Dat bleek een hele slimme vent te zijn want hij denkt precies zoals ik: zonder hulp gaat het van kwaad tot erger en gaat het de samenleving een hele hoop stress en geld kosten. Precies wat ik al die instanties ook duidelijk probeer te maken maar tot niemand lijkt door te dringen.

Geen opmerkingen: