dinsdag 2 december 2008

Alweer politie...

Vandaag ben ik weer eens de politie tegengekomen. Ik kwam met m'n taxi van de A2 af en draaide de Aalsterweg op richting centrum; honderd meter verder stond een motoragent die duidelijk ergens op stond te wachten, en ik kreeg opeens zo'n voorgevoel dat ik wist waarop-ie stond te wachten. En jawel, zodra ik voorbij reed kwam hij achter me aan en maakte duidelijk dat ik moest volgen. Wat nou weer? Ze bleken weer eens taxi's aan het controleren te zijn. Niks om me zorgen om te maken dus, want m'n papieren en m'n taxi zijn gewoon in orde. Het was wel even wennen, opgewacht worden door een half dozijn agenten die voor de verandering gewoon vriendelijk en beleefd waren. Da's weer eens wat anders dan de gebruikelijke intimidatie en excessief geweld.

Net toen ik bij de controle arriveerde werd ik gebeld door Ageeth Bikker van Combinatie Jeugdzorg. Die begon meteen een heel verhaal af te steken, het kostte dan ook de nodige moeite om haar te onderbreken om te vertellen dat ze even niet gelegen belde. Ze "belt nog wel een keer terug".

Geen opmerkingen: