vrijdag 5 december 2008

Dag Sinterklaas, dag Monique

In meerdere opzichten was het vandaag een zwarte dag. Om te beginnen is het vandaag 5 december, en de eerste keer dat Tom en Max zonder hun papa Sinterklaas vieren. Ik snap echt niet dat iemand zo haatdragend kan zijn dat je je kinderen zelfs dat niet gunt. En helaas heeft Sinterklaas kennelijk ook nog het beleid dat alleenstaanden overgeslagen worden, want bij mij is-ie niet geweest. Voor de eerste keer in 41 jaar geen Sinterklaascadeautjes...

Aangezien ik niet elke dag m'n e-mail ophaal zie ik m'n mail dus nog wel eens met een paar dagen vetraging. Vanmiddag trof ik een mailtje aan van maatje Monique. Met haar liefdesleven gaat het aanzienlijk beter dan het mijne, en ik ben natuurlijk ook hartstikke blij voor haar, maar het betekent wel dat ze voor de rest van haar vriendenkring weinig tijd heeft. En dat betekent dat ze ook niet meer af wil spreken. Ondanks alle lol die we gehad hebben (zowel via MSN als in het echte leven afgelopen zomer) is het nu alleen nog maar e-mail. Ik zal 'r toch missen...

Een jaar geleden had ik drie dames met de status van "maatje". Helma heeft al een heel eind afgehaakt (zij het gelukkig niet helemaal), Monique heeft nu ook afgehaakt, blijft alleen Pauline nog over.

Het positieve vandaag: na werktijd niet terug naar Lommel maar naar Tilburg. Ik verheug me er al helemaal op, een weekje gewoon in een flat wonen in plaats van in een caravan! Jammer dat ik ook nog moet werken de komende week, anders was het helemaal genieten geweest. Aan de andere kant, het lijkt me ook wel lekker om na m'n werk terug te komen in een comfortabele woning.

Geen opmerkingen: