zaterdag 27 december 2008

IJsbloemen aan de verkeerde kant

De weergoden hebben woord gehouden, het is de afgelopen dagen inderdaad een stuk kouder geworden. Zo koud zelfs dat vanochtend de eerste sporen van ijsbloemen al op de ramen van m'n caravan zaten. Zorgwekkend, want die horen aan de buitenkant op het raam te zitten, maar deze zaten aan de binnenkant...

Dat blijft een ellende. Elke ochtend stroomt het water bijna van m'n ramen af. Elke ruimte is voorzien van een Bison Vochtvreter, maar het vochtprobleem blijft. De kou heeft intussen al een slachtoffer gemaakt: m'n PDA is niet bestand gebleken tegen de extreem lage temperaturen in m'n caravan. Eén keer raden wie hiervoor een schadeclaim tegemoet mag zien.

Vanmiddag ben ik weer richting Eindhoven gegaan. Eerst even gekeken of Sonja thuis was, en vervolgens Rob gebeld om te vragen of hij even mee wilde rijden om m'n post en nog wat spullen op te halen. Sonja bleek zich weer eens niet aan gemaakte afspraken te hebben gehouden, ze heeft de afgelopen weken m'n post niet doorgestuurd, en Rob vind het terecht ook niet z'n taak om telkens achter Sonja aan te bellen. Helaas, Rob had geen tijd dus heb ik m'n post niet.

Vervolgens heb ik Angelique nog een keer een SMS gestuurd om nog eens te vragen waar en hoe laat ik haar tref, maar daar kwam geen antwoord op. Aangezien het nog redelijk vroeg in de middag was ben ik dan maar een tijdje door de binnenstad gaan slenteren, maar ook daar werd het steeds kouder en uiteindelijk gingen ook de winkels dicht. Daarop ben ik maar teruggewandeld naar m'n auto en heb ik een keer of vier geprobeerd Angelique te bellen.

Die nam niet op, de enige die na vier of vijf keer overgaan wel opnam was de voicemail. Intussen was het tegen zessen en ben ik, hopende dat Angelique zich zou melden, nog een keer de binnenstad ingewandeld, deze keer met de kroeg als bestemming. Onderweg nog een keer gebeld, maar toen bleek dat Angelique haar telefoon uitgezet had. Ze moet die SMS dan toch gezien hebben, en gezien hebben dat ik een aantal keer gebeld heb.

Nog even in de kroeg gekeken of ze misschien binnen zat, maar daar zat ze ook niet. Dan maar weer terug naar m'n auto, onderweg nog even Angelique's voicemail ingesproken, en dan terug naar Lommel. Niks gezellig avondje uit, niks lekker eten bij The Trafalgar. Wel een hoop kostbare vrije tijd verspild.

Op de terugweg heb ik 'r ook nog even een SMS gestuurd (ergens rond 19:30) en daar kwam zowaar meteen een reactie op. Ze zat in het ziekenhuis, wilde daarna eigenlijk nog wel even op stap, en zou me zometeen weer SMS-en. Om tijd te besparen ben ik toen maar omgekeerd (op een kilometer voor de Belgische grens) en terug richting Eindhoven gereden. Eerst nog even gauw een SMS met de vraag welk ziekenhuis, dan zou ik daar alvast naar toe rijden, maar daar kwam geen antwoord op.

In Eindhoven heb ik tot 21:00 staan wachten, maar toen had ik nog niks gehoord en ben ik (na nog een laatste SMS) maar richting Lommel gegaan. Angelique heeft zich niet meer gemeld...

Geen opmerkingen: