zondag 28 december 2008

Gesprongen leiding

Vandaag ben ik vrijwel de hele dag bezig geweest om m'n verhaal voor het hoger beroep af te maken. Niks aan de hand verder, tot ik 's middags naar de WC ging en al van buiten het geluid van stromend water in m'n tuinhuisje hoorde. Niet goed!

Er bleek een leiding gesprongen te zijn door de vorst, gezien de hoeveelheid water gelukkig nog niet zo lang vantevoren (hooguit vijf minuten of zo). Na lang zoeken bleek het lek helemaal bovenin m'n geyser te zitten. Nou heb ik daar geen verstand van en heb ik ook geen gereedschap, dus kon ik op zoek naar een loodgieter. Eerst Fransie maar even gebeld maar die is 2 januari pas terug op de camping, dus heb ik bij de receptie maar eens geïnformeerd of die een loodgieter voor me hadden.

Dat hadden ze, drie stuks met telefoonnummer, maar die werken op zondag niet dus zal dat tot morgen moeten wachten. Daar gaat m'n baas niet blij mee zijn, want dat betekent dat ik morgen niet kan gaan werken. En tot de loodgieter geweest is ook geen water, want de enige manier om die stroom water te stoppen was door de hoofdkraan dicht te draaien. Oh jippie, mag ik met een emmertje naar het toiletgebouw om daar water te halen.

Al kun je natuurlijk stellen dat zoiets primitiefs pas echt kamperen is. Nou, doe mij dan toch maar een vijfsterrenhotel.

Eigen schuld allemaal. Voor de Kerst had ik al gehoord dat het zou gaan vriezen, en ik had me nog voorgenomen om voor de zekerheid bij de bouwmarkt een vorstbeschermer te halen (een klein elektrisch kacheltje van 400 Watt dat niet echt verwarmt maar tenminste wel de temperatuur boven nul houdt). Maar dat was er niet meer van gekomen, en dus gaat het nu echt geld kosten.

Dat wordt de komende dagen dus even pendelen met m'n elektrische kachel: 's nachts in de slaapkamer om niet dood te vriezen, en overdag in m'n tuinhuisje om de vorst buiten te houden.

Aan het eind van de middag nog even naar Lommel, naar een plek met een onbeveiligd draadloos netwerk, om het verhaal voor het hoger beroep door te mailen, nog even m'n weblog bijgewerkt, en dan als de sodeju terug want het is stervenskoud in de auto.

1 opmerking:

Anoniem zei

ondanks alle pech en gelukkig waren die in 2008 !!
wens ik je alle goeds toe voor 2009
en hopelijk gaat de zon weer voor je schijnen.
pauline