dinsdag 16 december 2008

Politie: waakzaam en dienstbaar, maar niet heus

Eind november ontving ik een brief van de heer Verhoeven, Politieregio Brabant Zuid-Oost, Bureau Gestel/Stratum, waarin hij verzocht contact met hem op te nemen inzake m'n tweede klacht over het optreden van de politie. Vanochtend ben ik er eindelijk aan toegekomen om te bellen, maar dat leverde alleen maar telefoonkosten op. Tot twee keer toe gebeld, in de wachtrij terecht gekomen, waarna de verbinding verbroken werd.

Vervolgens werd ik zelf gebeld door Ageeth Bikker van Combinatie Jeugdzorg voor het maken van een nieuwe afspraak. Sonja houdt nog steeds vol dat ze voorlopig rust wil, wat natuurlijk gewoon betekent dat ze niet wil dat ik me met de kids bemoei.

Vanmiddag onderweg heb ik maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken. Want wie kwam mij in haar taxibusje tegemoet? Niemand minder dan Angelique! Die heb ik meteen maar even een SMS gestuurd en gevraagd of ze vrijdagavond mee naar The Trafalgar Pub gaat. Alleen is het bij Angelique altijd maar afwachten of ze reageert.

Vanavond ben ik naar de Kneppelhoutstraat gereden (zijstraat van de Brederolaan, waar m'n woning staat) en de politie tot twee keer toe verzocht om assistentie te verlenen bij het ophalen van m'n post en diverse eigendommen. Een maand of vijf geleden kwamen ze ook opdraven toen Sonja spullen uit huis wilde halen, dus zou dat nu ook moeten kunnen. De politie weigert echter alle medewerking. De eerste keer kreeg ik zelfs te horen dat de dienstdoende leidinggevende geen surveillancewagen wilde sturen, waaruit maar weer eens blijkt dat de Eindhovense politie niet werkt volgens regels en procedures, maar geregeerd wordt door willekeur en discriminatie.

Daarop heb ik Rob maar gebeld en gevraagd of die wilde helpen. Dat kon, hij heeft vervolgens Sonja gebeld, die zal morgenochtend bij hem mijn post en winterjas afleveren waarna ik de hele handel op kan halen. Ik ben benieuwd of ze het ook inderdaad doet, haar kennende doet ze het niet en verschuilt zich naderhand achter het smoesje van "geen tijd voor gehad" of "Vergeten".

Geen opmerkingen: