woensdag 17 december 2008

Leve de Wegenwacht!

Volgens m'n baas een vrije dag, maar desalniettemin geen rust. Rond 10:00 stond ik bij Rob aan de deur, en Sonja bleek zowaar woord gehouden te hebben. De uitzondering bevestigt de regel, zullen we maar zeggen. Na twee maanden was het natuurlijk een zeer forse stapel post, inclusief de onvermijdelijke betalingsherinneringen. Zo wil de Gemeente Eindhoven graag alsnog dat ik gemeentelijke belastingen betaal. Die heb ik terug laten boeken aangezien die belastingen gekoppeld zijn aan mijn woning. Ik mag niet in die woning wonen dus moet Sonja het maar betalen. Ik kan het allemaal wel voorschieten, maar Sonja kennende is het nog maar zeer de vraag of ik m'n geld dan ooit terug zal zien.

Gezellig een paar uurtjes bij zitten kletsen met Rob onder het genot van drie bakken koffie (ik ben zo langzaamaan echt de enige in dit land die nog geen Senseo heeft!), om daarna m'n auto te parkeren op m'n vaste stek langs de Karel de Grotelaan. Inderdaad, vanwege een onbeveiligd draadloos netwerk.

E-mail bijgewerkt en zitten chatten met Helma. Tijdens de chat belde mr. Martens, m'n advocaat. Die had ik m'n "inhoudelijke reactie" gestuurd op de pleitnota van mr. Van Galen (da's dat document van 10 pagina's) en dat was kennelijk zo'n goed stuk dat het vrijwel ongewijzigd gebruikt kan worden voor het hoger beroep. Maar ja, tien pagina's overtypen is nogal een klus, dus wilde hij graag de digitale versie hebben. Geen probleem, u vraagt, wij mailen. :)

Dat Helma online was kwam mooi uit, want die heeft nog een doos met m'n winterkleren (en nog wat anders spul) bij haar in de berging staan. Geen probleem, kom maar halen. Ik zou rond 17:00 daar zijn, ik moest eerst nog even langs de postbus en even de stad in.

Euh, dat is een "planning". En wat gebeurt er ook alweer als ik een "planning" maak? Juist, dan wordt-ie overhoop gegooid. Deze keer was het m'n eigen schuld. Om de accu van m'n laptop te ontzien (en te voorkomen dat-ie leeg zou zijn tegen dat die laptop eens een keer opgestart is) had ik 'm aan de autoadapter gehangen. Dan trekt-ie dus z'n stroom van de accu van de auto. Daar heeft-ie alleen iets te lang aan gehangen. Toen ik weg wilde rijden wilde m'n auto niet starten. Accu leeg...

Gelukkig ben ik lid van de Wegenwacht, die dus maar gebeld. Ze zouden proberen binnen een uur ter plaatse te zijn. Het duurde ook inderdaad precies een uur, even startkabels aan de accu, auto starten, en het probleem was verholpen. Post en de binnenstad heb ik niet meer gehaald, het was nu direct richting Helma. En zowaar om de afgesproken tijd daar.

Geen opmerkingen: