donderdag 11 december 2008

De laatste nacht

Ik weer eens iemand het leven makkelijker gemaakt. Vanmiddag werd ik gebeld door een dame van het UWV over m'n ziekmelding. Die wilde van alles weten wat ik volgens mij al verteld had, zoals wat voor werk ik deed bij Connexxion en voor hoeveel uur per week. Ik heb haar meteen maar even het goede nieuws verteld dat ik sinds 25 november weer hersteld en full-time aan het werk ben. Opgewekt commentaar aan de andere kant: "Nou, dan zijn we snel klaar".

Wat dat werk betreft: vandaag was een slappe dag. Een paar korte ritten, één lange van drie kwartier naar Lage Mierde en vervolgens een uur terug, aangezien de weg terug opeens afgesloten was door de brandweer en vervolgens op de Ring rond Eindhoven een file stond. Na het eten achteraan aansluiten op Zuid, en daar vijf kwartier staan wachten op een klant.

Qua fooien was het weer huilen, de enige fooi kwam van die klant op het station en dat was ook nog maar € 0,80. Hij moest € 18,20 afrekenen maar daar maakte hij € 19,00 van. Die ene Euro extra had dan toch ook wel gekunnen, meneer wilde een bonnetje dus z'n taxirit zelf zal hij wel ergens kunnen declareren.

Na iets meer dan twee weken zit er precies € 24,00 in de fooienpot, volgens een van mijn collega's is dat wel erg weinig. Ik moet nodig m'n rooster eens in gaan vullen in m'n agenda, eens zien of ik met carnaval moet werken. Als er één periode is waar de fooienpot wel bij vaart is het carnaval wel.

Trouwens ook eens kijken of ik met de Kerstdagen moet werken...

Vannacht is m'n laatste nacht alweer in Tilburg, morgen heb ik een vrije dag genomen om hier een beetje op te ruimen en schoon te maken, en dan ga ik weer terug naar Lommel.

Geen opmerkingen: