woensdag 31 december 2008

Een bewogen jaar

De laatste dag van een bewogen jaar. Een jaar van uitersten. Enerzijds de hel van mijn echtscheiding, een jaar waarin ik dakloos werd, in onmenselijke omstandigheden in een caravan moest leven, en zelfs m'n kinderen kwijtraakte. Een jaar van veel pijn en verdriet. Maar anderzijds ook een jaar met geweldige ervaringen, boven alles natuurlijk de hulp, steun en vriendschap die ik mocht ontvangen van een aantal ronduit fantastische mensen.

Vandaag ging er trouwens inderdaad weer eens iets niet goed: de afvoer van m'n toilet werkt niet goed. D'r zal wel ergens een blok ijs in de weg zitten of zo, voorlopig dus maar weer naar het toiletgebouw tot de dooi invalt. Alleen blijft het nog zeker tot midden volgende week vriezen...

Ik ben stiekem toch benieuwd van hoeveel mensen ik vannacht (of morgen) een SMS-je ga krijgen om me gelukkig nieuwjaar te wensen. Als het gaat zoals met de kerstkaarten zal het niet veel zijn: de oogst op dat vlak bestond dit jaar uit zeggen en schrijven TWEE kaartjes, een digitale van Helma en een gewone van Rob en aanhang.

Die mobiele netwerken zijn steevast overbelast met Oud & Nieuw dus had ik me voorgenomen om de drukte voor te zijn en 's middags alvast een aantal mensen per SMS een gelukkig 2009 te wensen. Dat is helaas niet gelukt. Ik heb een aantal pogingen gedaan maar in plaats van de tekst "Bericht verzonden" kreeg ik steevast de opmerking "Controleer netwerk" (of iets van die strekking). Dat kon eigenlijk alleen maar betekenen dat m'n beltegoed op was. Dat kan bij Simyo alleen online opgewaardeerd worden, maar bij gebrek aan een Internetverbinding zat dat er dus even niet in. Sorry dus aan iedereen die een berichtje verwacht had, ik heb het geprobeerd.

Zo tegen 23:45, direct na de oudejaarsconference van Youp van 't Hek, ben ik in m'n auto gestapt en naar Lommel gereden, om te zien of er in het centrum misschien nog wat te beleven viel.

Geen opmerkingen: