vrijdag 12 december 2008

De laatste dag

Vanochtend redelijk op tijd opgestaan, ontbeten, en aan de slag gegaan. Eerst een machine was opgezet, en vervolgens m'n rooster maar eens in gaan vullen in m'n agenda. En jawel hoor, één keer raden wie er op 1e en 2e Kerstdag moet werken. Allebei late dienst, van 14:30 tot 23:00 uur. Maar Kerstavond ben ik vrij.

Nieuwjaarsnacht zelf hoef ik ook niet te werken, maar vooraf wel tot 17:00 en 's ochtends weer om 08:00 beginnen. Dat wordt dus geen uitgebreide Oud & Nieuw-viering. Carnaval 2009 is van zondag 22 t/m dinsdag 24 februari en zal niet veel bijdragen aan de fooienpot. Zondag en maandag ben ik vrij, dinsdag heb ik dagdienst. Of ik moet een collega heb die met carnaval moet werken maar liever carnaval zou gaan vieren, en daar dan diensten mee ruilen.

De rest van de dag is ook nuttig besteed. Nog een paar machines was gedraaid (zowel m'n eigen was als die van Frida en Nikki), de laatste afwas weggewerkt, een keer met de stofzuiger door de flat, m'n eigen spullen inpakken en naar m'n auto sjouwen, dan nog even lekker onderuit in bad (want ik weet niet wanneer ik die luxe weer zal hebben) en ter afsluiting het toilet en de badkuip schoongemaakt.

Het was een memorabele week. Een week lang in normale omstandigheden leven in plaats van in de vrieskou heeft me echt goed gedaan. Het bewijst tevens iets wat ik al lang roep: de ellende in m'n leven zou grotendeels opgelost worden met fatsoenlijke huisvesting (lees: een huis of een flat). Ik denk dat ik in elk geval voor de komende wintermaanden toch maar eens op zoek ga naar iets betaalbaars in de particuliere sector.

En mocht iemand nog woonruimte hebben of weten, hetzij zelfstandig hetzij onzelfstandig (etage of zo), laat het vooral weten!

Geen opmerkingen: