woensdag 27 augustus 2008

Aftellen

Dit was zo'n dag dat er vooral niks noemenswaardig gebeurde. Opstaan, werken, eten, boodschappen doen, en even een brief voor m'n advocaat afgeleverd op z'n kantoor. Vorige maand heb ik 'm drie mailtjes gestuurd waarop hij nooit gereageerd heeft. Die eerste mail ging over het terugstorten van teveel betaald voorschot, de tweede over het aansprakelijk stellen van Sonja voor alle financiële en andere schade die ik lijd door de uitzetting, en de derde over een toevoeging aan het verzoek tot echtscheiding (ik wil de woning toegewezen krijgen). Misschien dat het helpt als hij een en ander per brief krijgt.

Verder was het een normale dag, tot ik 's avonds in bed kroop. Eerst begon m'n tweede GSM te piepen (eentje is er voor privé en werk, eentje voor m'n eigen bedrijf). Die besloot namelijk rond 21:30 opeens van provider te veranderen, die prompt volledig geautomatiseerd een SMS-je stuurde met beltarieven.

Waarom ik dat ding 's avonds dan niet uitzet? Heel simpel, beide GSM's doen tevens dienst als wekker.

Vervolgens werd ik tien minuten later gebeld op m'n andere GSM. Da's schrikken, ten eerste omdat ik al bezig was in slaap te vallen en ten tweede omdat er iets aan de hand moet zijn als iemand me om die tijd nog belt. Verrassing: broer Rob aan de telefoon. Nou doe ik al jaren m'n best om die te vermijden, dus dit moest wel heel erg belangrijk zijn. Hij bleek bij pa te zitten en wilde weten wanneer ik langs zou komen. Pa gaat in rap tempo achteruit, de verwachting is dat hij nog een maand, hooguit anderhalve maand, heeft. Begrijpelijk dus dat hij graag z'n kinderen nog een paar keer wil zien voordat hij overlijdt. Morgenavond na m'n werk ga ik maar eens even naar toe.

Daar moet haast wel een hogere macht achter zitten. Morgenavond ga ik dus pas laat terug zijn, en vanmiddag heb ik bij het boodschappen doen een kant-en-klaarmaaltijd in m'n karretje gegooid, wat ik normaliter toch niet gauw doe.

Geen opmerkingen: