dinsdag 12 augustus 2008

Herfst

Volgens de kalender is het vandaag 12 augustus, en zou het dus hartje zomer moeten zijn. Ergens anders is het dat misschien ook wel, maar hier was het vandaag herfst. Regen, regen en nog meer regen, en heel af en toe tussendoor een paar minuten droog. De enige variatie die we verder vanochtend hadden is dat het dan weer zachtjes regende en dan weer met bakken naar beneden kwam.

Bij gebrek aan beter ben ik vandaag nog maar een keer naar m'n opslag geweest. Dat had ik eigenlijk gisteravond willen doen op de terugweg uit Limburg, maar daar had ik geen tijd meer voor. En zowaar: net toen ik vertrok, zo rond 12:00 uur, hield het op met regenen en brak zelfs de zon door.

Ondanks het feit dat de meeste mensen en bedrijven m'n postbusnummer nog niet kennen zaten er zowaar vier enveloppen in m'n postbus. Eentje voor de vorige gebruiker, twee die in de verkeerde postbus gelegd waren (foutje van TPG Post) en eentje die wel van mij was. Daar werd ik ook niet blij van, want in die vierde envelop zat een kopie van m'n verlofaanvraag voor de zomervakantie -- verzoek afgewezen. Geen reden opgegeven, maar dat zal wel zijn omdat ik de hele zomervakantie al met ziekteverlof ben geweest.

Even langs huis gereden om de post en wat spullen op te halen, maar Sonja was weer eens afwezig. Daarop heb ik de achterkant van die envelop maar opgeofferd en een lijstje in de bus gedaan met vermelding van een aantal spullen die ik op wil komen halen, met het verzoek me even te bellen om af te spreken wanneer ik ze op kan halen. Persoonlijk betwijfel ik of ze zal bellen...

Meteen ook maar erbij vermeld dat ik dit weekend Tom een dag mee wil nemen in het kader van de omgangsregeling. Het zal mij benieuwen of Sonja dat gaat dwarsbomen. Het zou me niet verbazen, temeer daar ze niet weet waar ik zit maar ik wel vermeld heb dat Tom z'n zwembroek en z'n paspoort mee moet nemen. Sonja kennende wordt die meteen zo paranoïde dat ze denkt dat ik Tom het land uit zal ontvoeren.

Vervolgens door naar m'n opslag, daar weer een paar dozen uitgehaald waaronder m'n administratie (er moeten tenslotte nog jaarafrekeningen gemaakt worden), en toen weer terug naar m'n caravan. Onderweg ging zowaar de telefoon: Rob met een uitnodiging voor z'n roemruchte jaarlijkse tuinfeest over een paar weken. Kijk, da's dan toch weer iets positiefs.

Ik heb gisteren tegenover Monique laten vallen dat ik nog een CD-speler moest hebben, aangezien ik het wat overkill vind om daarvoor telkens m'n PC aan te moeten zetten. Even later kwam ze aanzetten met een draagbare radio met CD-speler en cassettedeck. Dankjewel Monique! De antenne was echter afgebroken, maar gelukkig heeft de vorige eigenaar van m'n caravan een soortgelijk apparaat achtergelaten (maar dan zonder CD-speler) en daar zat de antenne nog wel aan. Nu dus niet meer. Even sleutelen et voila, nu staat er hier een radio met CD-speler, cassettedeck èn een antenne. Ik ben nog wel een beetje technisch aangelegd. :-)

Zo ergens rond half zes leek het me wel een goed idee om even te gaan liggen alvorens weer richting onze centrale voorzieningen te gaan met m'n laptop. Drie kwartier later werd ik wakker van een luide knal. Oh jippie, de weergoden waren weer van gedachten veranderd en besloten ons arme kampeerders de volle laag te geven: onweer, stortbui en hagel. Het onweer en de hagel waren met een kwartiertje wel weer voorbij, de regen had een kwartiertje langer nodig.

Zo rond 18:45 belde Tom zelf op. Wat gedoe omdat hij niet naar het buitenland wil (hij is kennelijk al eens in België geweest) maar uiteindelijk zijn we er op uitgekomen dat ik hem zaterdagochtend ophaal en 's avonds weer terugbreng. Sonja heb ik niet gesproken, Tom moest ophangen "anders werd het te duur voor mama". Goeie kans dat dat telefoontje mij meer gekost heeft dan haar. Ik begin me zowiezo af te vragen wat die GSM kost, want als ik Simyo moet geloven zou ik de afgelopen twee dagen zo'n € 8,00 aan beltegoed verbruikt moeten hebben. Dat kan nooit kloppen, dus mag ik dat ook weer uit gaan zoeken.

Geen opmerkingen: