vrijdag 22 augustus 2008

Alles draait om tijd

Zoals beloofd stond ik vandaag bij alle zeven kids vijf minuten later voor de deur. Dat ging allemaal ook weer redelijk vlot, alleen presteerde Melanie het toch weer om ruim vijf minuten nodig te hebben terwijl ze maar twee minuten heeft. Vanaf het moment dat ik met m'n bus voor de deur sta hebben de kids eigenlijk maar twee minuten om in te stappen, maar met Melanie heb ik het maar zelden meegemaakt dat ze het voor elkaar kreeg, alle waarschuwingen ten spijt. Volgende week gaat dus nog wat worden: ze heeft nu weer een week kunnen wennen, vanaf maandag is het twee minuten wachten en dan doorrijden.

De kids wilden natuurlijk allemaal weten wat er maandag allemaal verandert aan de route, ik kon de verleiding niet weerstaan om Samie en Youness er eens flink tussen te nemen. Ik heb ze allebei verteld dat ze vanaf maandag niet meer mee zouden gaan. Youness heb ik uitgelegd dat hij dermate lastig is dat hij van mij niet meer mee mag, ook geen enkele andere chauffeur 'm nog wil, en hij dus vanaf maandag maar moet zien hoe hij op school komt.

Samie heb ik verteld dat de leeftijdsgrens voor vervoer veranderd zou zijn. Voorheen mochten leerlingen mee tot hun 20e verjaardag, maar dat zou verlaagd zijn naar 18. En aangezien Samie 18 is zou hij dus niet meer mee mogen.

Ik heb ze natuurlijk daarna wel verteld dat het maar een geintje was, maar die blik op hun gezichten -- onbetaalbaar!

Tussendoor ben ik niet terug naar Lommel gegaan, eigenlijk vooral om eens te bekijken of ik die 5,5 uur ook zo vol kon krijgen. Dat ging zowaar allemaal redelijk goed, ongetwijfeld geholpen door alles vooral heel rustig aan te doen. Eerst maar eens boodschappen doen bij de Nettorama. Normaliter ga ik in hoog tempo door de winkel heen, dus het was wel even wennen om het nu rustig aan te doen. Verder ben ik nog wat aan het rommelen geweest in m'n opslag en heb ik her en der m'n auto geparkeerd om te zien of er nog iemand een onbeveiligd draadloos netwerk had. Helaas, vandaag geen beet en dus geen Internet.

Ook belde de Planning weer eens. Deze keer niet voor een wijziging van m'n route, maar om te vertellen dat ik maandag van 10:00-14:00 ben ingedeeld voor een cursus Levensreddend Handelen.

Toen ik net m'n bus had opgehaald voor de tweede rit belde Bureau Jeugdzorg opeens. Die man had gisteren met Sonja gesproken en nu wilde hij met mij praten. Dat kon echter niet in vijf minuten dus dat ging even niet. Bovendien had hij van Sonja gehoord dat ik in Belgiƫ zou wonen en wilde hij graag het adres hebben. Dat ken ik echter niet uit m'n hoofd, en opzoeken gaat ook niet echt bij 50 km/u, dus belt hij dinsdag terug.

Normaliter ben ik zo rond 17:00 terug bij Connexxion, dus eerst naar Hellen en dan naar Helma zou een behoorlijk krap schema worden. Zo krap zelfs dat ik even overwoog om m'n bezoekje aan Hellen een dag op te schuiven. Toen zat het opeens echter mee: vanmiddag maar zes kids om naar huis te brengen en een vlotte rit, dus was ik bijna drie kwartier eerder klaar. Dat is meestal ongewenst (want drie kwartier minder werk is drie kwartier minder betaald) maar nu kwam het wel even goed uit.

Dus eerst even gauw naar Hellen, kratje Heineken dat ze nog tegoed had uitgeladen en speelgoed ingeladen, en dan gauw door naar Helma. Maar uiteraard moest er weer een prijs betaald worden voor die tijdwinst, en die prijs kwam in de vorm van regen. Veel regen. Onderweg naar Den Bosch kwam het zo enthousiast naar beneden dat zelfs de notoire hardrijders op de A2 rustiger gingen rijden (daarom en vanwege de twee files die ik onderweg had), en daarna is het eigenlijk ook niet meer opgehouden met regenen.

Dat betekende dus weer een wijziging in m'n plan. Als ik naar Helma ga parkeer ik m'n auto bij het politiebureau, dat is weliswaar bijna tien minuten lopen maar wel gratis parkeren. Maar ja, om dan vervolgens als een pakezel met vier tassen nog tien minuten door de stromende regen te moeten lopen zag ik even niet zitten, dus heb ik eerst maar even m'n spullen bij Helma afgezet en vervolgens wat dichterbij een parkeerplek gezocht. Intussen was het net 18:00 geworden dus was het toch gratis parkeren, maar dan wel morgenochtend voor 09:00 even naar de parkeerautomaat om er wat geld in te gooien.

Geen opmerkingen: