vrijdag 29 augustus 2008

Fileleed

Morgen ga ik met Helma een dagje naar Valkenburg. Als ik het weerbericht moet geloven hebben we het getroffen, want naar verluid wordt het ver in de 20 graden.

Omdat het nogal onpraktisch zou zijn om morgen eerst van Lommel naar 's-Hertogenbosch te rijden om daar dan de trein richting Valkenburg te pakken ben ik vanavond maar alvast naar Helma gegaan en blijf ik daar overnachten. Bij m'n middagrit had ik maar zes kids in plaats van de gebruikelijke acht, dus het leek me dat ik dan toch redelijk vroeg in 's-Hertogenbosch zou moeten kunnen zijn. Niet dus, want vlak voor 's-Hertogenbosch begon de file al.

Ideetje van TomTom: neem een afslag eerder en vermijd de rest van de file. De afrit leek vrij dus heb ik dat maar gedaan. Slecht idee, want onderaan de afrit stond ook een file en was het stoppen en langzaam weer rijden tot in het centrum. Al met al ben ik ruim anderhalf uur onderweg geweest. Geen lolletje als het buiten 26 graden is (volgens m'n auto) en de zon op de auto staat te branden. M'n auto had het zo zwaar dat ik deze keer niet eens nog even doorgereden ben naar Helma om daar alvast m'n spullen uit de auto te gooien, maar 'm bij het politiebureau geparkeerd heb en m'n tassen zelf gesjouwd heb. Achteraf toch niet zo'n briljant idee...

Geen opmerkingen: