donderdag 28 augustus 2008

Zowaar, een advocaat die reageert

Vanochtend belde Stan Smits van Bureau Jeugdzorg Noord-Brabant weer eens. Die zou eigenlijk dinsdag al gebeld hebben maar kon me toen niet bereiken. Dat kan kloppen, toen was ik ziek en stond m'n GSM uit. Hij had intussen het concept van z'n rapport af en wilde weten waar hij het naar toe kon sturen. Stuur maar naar m'n postbus.

De eerste reactie van m'n advocaat is al beginnen: vanochtend vond ik de rekening in de bus. Het verschil tussen voorschot en bijdrage krijg ik terug, minus € 50,25 aan griffierecht. Per saldo zou er binnenkort dus € 55,75 binnen moeten komen. Inmiddels is er ook een antwoord gekomen op een mailtje dat ik gisteren naar m'n advocaat gestuurd heb. Ik had 'm gevraagd of alimentatie ingaat per de echtscheidingsdatum of de datum van uitzetting (antwoord: die eerste), en wanneer het echtscheidingsconvenant aan de orde komt. Antwoord daarop was alleen dat ik op basis van dat convenant geen urgentie zal krijgen, maar wanneer dat document geproduceerd gaat worden weet ik nu dus nog steeds niet. Communicatie is en blijft toch niet echt het sterkste punt van die man.

Vanmiddag na m'n tweede rit ben ik nog even naar pa geweest. Helaas kwam er na tien minuten nog meer bezoek dus even rustig praten zat er niet in, en dus ben ik na drie kwartier weer vertrokken. Na het weekend weer terug. Het is toch wennen, zien hoe iemand in een half jaar tijd er tien jaar ouder uit is gaan zien, en dan ook nog weten dat het met een maand of wat voorbij zal zijn.

Geen opmerkingen: