donderdag 7 augustus 2008

Orde in de chaos

Aangezien ik gisteren voorzien had dat ik 's avonds nog terug zou rijden had ik m'n auto op een nabijgelegen parkeerterrein gezet. Da's eigenlijk betaald parkeren, maar tussen 18:00 en 09:00 is het gratis. Maar ja, toen bleef ik overnachten en de kans dat ik voor 09:00 al weg zou zijn was niet zo heel groot.

Sterker nog, het was bijna al 09:00 toen ik wakker werd van het geluid van een voordeur die open en dicht ging. Wat bleek? Helma was intussen al de deur uitgeweest. Even naar de Albert Heijn om verse broodjes te halen voor het ontbijt en (de schat!) naar het parkeerterrein om wat geld in de parkeermeter te gooien.

Na het ontbijt was het dan toch tijd om te vertrekken. Eerst even samen naar de videotheek om de DVD terug te brengen, vervolgens Helma weer netjes thuis voor de deur afgezet (taxichauffeur en gentleman hè, dan krijg je dat) en vervolgens naar m'n eigen optrekje. Toen ik arriveerde was het nog zonnig, een half uur later barstte het onweer al weer los.

Aangezien het toch een keer moet gebeuren heb ik m'n moed maar bij elkaar geraapt en ben verder gegaan met het uitzoeken en opruimen van een paar dozen aan zooi. Het resultaat: het ziet er al een stuk opgeruimder uit, na het vervangen van wat spullen van de vorige bewoners door wat van m'n eigen spullen begon het al een beetje m'n eigen plekje te worden, en ik heb weer een doos zooi die naar de opslag kan.

Intussen was het weer behoorlijk opgeklaard en scheen de zon, maar zoals gebruikelijk bleef het niet duren. Na m'n avondeten ben ik nog even een rondje gaan lopen (goed voor de spijsvertering) waarna het eigenlijk de bedoeling was om m'n laptop te gaan halen en even het Internet op te gaan. Ik had m'n laptop net ingepakt, begon het weer te regenen...

Gelukkig hield het rond 19:30 even op, dus gauw even naar de andere kant van de camping, even gauw online, en dan weer terug. Gelukkig heb ik geleerd van de vorige keren dat ik buiten zat te Internetten en het vervolgens wel erg donker werd. Deze keer wel op tijd m'n laptop ingepakt en teruggewandeld, nog geen vijf minuten nadat ik binnen was brak de volgende onweersbui al weer los. In de verte werd het echter al weer licht, dus dit was kennelijk weer de zoveelste korte onderbreking van het droge weer..

Geen opmerkingen: