zondag 10 augustus 2008

Terminaal

Vandaag was typisch zo'n dag die je daags erna alweer vergeten zou zijn, ware het niet voor één beroerd bericht. Vanmiddag kwam er een mailtje van m'n peettante Meggy; die had eerder vandaag m'n pa aan de telefoon gehad, en die blijkt intussen terminaal ziek te zijn. Eigenlijk niet iets wat je van een derde zou moeten horen, maar ja.

Voor de rest vandaag niks spannends gebeurd, niks spannends gedaan, alleen een eindje gaan wandelen. En dan vanochtend eindelijk weer eens wat van Angelique gehoord via SMS. Een volhouder, want die heb ik bijna twee maanden geleden voor het eerst -- en het laatst -- gezien. Eigenlijk zou ik haar op gaan zoeken op de camping maar dat gaat wegens omstandigheden niet door, maar ik heb haar intussen uitgenodigd om hierheen te komen.


Voor de rest: een dag als alle andere hier. Soms droog, vaak ook niet. En een kleine mijlpaal: vandaag is het precies een maand geleden dat ik m'n huis uitgegooid ben.

Nou vooruit, nog één andere gebeurtenis vandaag. Ik bedacht me vandaag opeens dat ik m'n tuinhuisje van alle kanten had bekeken, behalve van één kant: de kant die grenst aan de caravan van de buren. Wat bleek: daar hingen twee bezems, een trekker en een schop. Oftewel, voor niks geld uitgegeven aan een stel bezems. Nou ja, dat zie ik dan maar als inboedel voor m'n toekomstige woning.

Geen opmerkingen: