zondag 3 augustus 2008

Internet met hobbels

Na m'n ontbijt was de administratie aan de beurt: ik moest nog kopieën hebben van de paspoorten van Tom en Max (die had ik gelukkig al in digitale vorm) en er moesten pasfoto's geprint worden. Daarna aan de wandel naar de receptie om pasjes te regelen, Internettoegang te regelen, en de rekening te betalen. De pasjes en de rekening waren geen probleem.

Internet daarentegen is een ander verhaal hier. Volgens de brochure kun je hier een Internetkaart kopen voor een dag, week, maand, half jaar of jaar. Die laatste is uiteraard het voordeligst (€ 180 per jaar, dus een bescheiden € 15 per maand). Maar helaas, tegenwoordig verkopen ze Internettoegang alleen nog maar per dag, week of maand. Niet grappig, want ze vragen maar liefst € 40 per maand! En nog erger: Internettoegang heb je hier alleen rond de "centrale voorzieningen" zoals receptie, herberg en zwembad. Helaas staat m'n caravan daar een eindje vandaan, en heb ik dus geen Internet in m'n caravan.

Bij gebrek aan beter heb ik dus maar een tijdje onder een boom langs het meer zitten Internetten. Maar helaas, toen begon het weer te regenen, en water + laptop is nou niet bepaald een goeie combinatie, dus was het einde oefening en door de stromende regen terug naar de caravan.

Kortom, balen. Als ik wil Internetten moet ik dus of eerst een eind wandelen en buiten gaan zitten, of een eind wandelen en dan in de herberg gaan zitten, of m'n auto de poort uitrijden en op het parkeerterrein gaan Internetten. Toch maar eens op zoek naar zo'n UMTS-kaartje.

Het is niet eerlijk. Gasten die hier een week komen staan met hun toercaravan krijgen een plekje bij het meer (en kunnen dus vanuit hun voortent op Internet) maar als je een paar duizend Euro per jaar spendeert voor een stacaravan heb je die luxe niet.

Vanavond nog een keer het Internet opgezocht, maar het schoot niet echt op -- de verbinding was zo traag als dikke stront.

Geen opmerkingen: