vrijdag 15 augustus 2008

Nog meer ellende -- en geen Angelique

Vanochtend ben ik terug geweest naar kantoor om de sleutels van m'n bus op te halen en (naar ik dacht) m'n bus naar Veldhoven te verplaatsen. Niet dus. De sleutel heb ik wel, maar m'n baas blijft volharden in z'n overtuiging dat een woonwijk in Valkenswaard geen veilige plek is. De enige plek waar ik 'm mag parkeren is op het parkeerterrein van Connexxion. Alsof die bus daar veiliger staat dan in een woonwijk...

In de praktijk betekent dat dus het volgende. Ik moet 's ochtends rond 05:30 hier vertrekken, dan ben ik een uurtje later bij Connexxion, daar overstappen in m'n bus, kinderen ophalen en naar school brengen in Veldhoven, en dan terug naar Connexxion. Tegen die tijd is het 09:15 en moet ik maar zien waar ik blijf, want om 15:00 moeten de kids weer opgehaald worden.

Die tijd tussen twee ritten is een probleem (zij het op woensdag wat minder aangezien ze dan om 12:00 al weer opgehaald moeten worden). Als alles meezit ben ik rond 10:00 weer terug in Lommel en kan ik drie uur later weer terug. Eerst naar Connexxion, bus ophalen, kids ophalen en naar huis brengen, bus terug naar Connexxion, en dan ben ik met een beetje mazzel rond 18:00 weer terug op de camping.

Is het nog iemand onduidelijk waarom ik niet blij ben? M'n baas zal ongetwijfeld ook niet blij zijn straks, want ik ga natuurlijk m'n reistijd wel schrijven als werktijd. Als ik daar gezeik over krijg zou ik wel eens heel rap kunnen bezwijken aan de stress van m'n echtscheiding en als gevolg daarvan een tijdje niet kunnen werken.

Het enige positieve vandaag is het weer: droog, zonnig en een aangename temperatuur. Maar om de pret toch nog te drukken is Angelique niet op komen dagen. Nou kan het best zijn dat ze daar een goede reden voor heeft, maar dan had ze toch op z'n minst even een SMS-je kunnen sturen. Goed, dat SMS-je kwam uiteindelijk ook om te vertellen dat ze "wegens omstandigheden" niet kon komen, maar dat had ik toch graag eerder geweten. Als ik vanochtend had geweten dat ze niet zou komen had ik m'n nieuwe route alvast een keer kunnen rijden, dat moet nu dus in het weekend. Beter gezegd: zondag, want morgen ga ik Tom ophalen.

Geen opmerkingen: