maandag 2 maart 2009

Alweer een drukke dag

Gisteravond ben ik toch echt op tijd naar bed gegaan (zo ergens rond 22:00) maar slapen ho maar. Als ik alles bij elkaar twee uurtjes geslapen heb is het veel.

De dag zat vol. Eerst maar eens naar het Steunpunt Huiselijk Geweld. Geheel volgens verwachting konden die niks voor me betekenen. Tot mijn verbazing bleek Pieter Verstappen contact te hebben met Sonja. Aangezien die nog altijd (ten onrechte) als slachtoffer geregistreerd staat krijgt zij kennelijk wel hulp, al zou ik niet weten waaruit die hulp dan zou moeten bestaan. De informatie in hun systeem corrigeren zodat Sonja als dader geboekt staat en ik als slachtoffer kunnen ze niet. Idiote situatie dus: ze weten al een half jaar dat de informatie in hun systeem niet klopt, maar toch blijven ze de dader helpen alsof ze het slachtoffer is.

Volgende halte: GGzE. Daar heb ik eerst even m'n gal gespuwd over het SHG en vervolgens mevrouw Arts bijgepraat over de recente ontwikkelingen -- zowel de positieve als de negatieve. Dan door naar de postbus waar zowaar iets in lag.

Om precies te zijn: daar lag een brief in van m'n advocaat met de mededeling dat mr. Van Galen aan het Gerechtshof uitstel heeft gevraagd en heeft gekregen, voor haar "memorie van antwoord" heeft ze nu tot 25 maart uitstel gekregen. Je zou bijna gaan hopen dat haar kort geding omtrent het ouderlijk gezag gewoon doorgaat. Eens zien of ze nog zo blij is als mijn advocaat ook bij elke stap in de procedure uitstel vraagt en krijgt.

Ook in de postbus: antwoord van het VGZ. Die hebben de hele kwestie netjes aangepakt: de € 15 administratiekosten zijn ingetrokken en het deel van de declaratie dat op Sonja betrekking had hebben ze op haar eigen risico in mindering gebracht. Met excuses van het VGZ.

Dan de binnenstad in, pasfoto's laten maken en bij de Gemeente Eindhoven een nieuw paspoort aangevraagd. In principe ligt het volgende week maandag klaar, en als het eerder klaar is sturen ze een e-mail. En dat kost zowaar niks extra. Verder gegaan met m'n rondje binnenstad, bij de Schoenenreus even gevraagd naar "alles wat een mens nodig heeft om z'n schoenen te poetsen" (triest eigenlijk, een vent van bijna 42 die nog steeds niet weet hoe hij z'n schoenen moet poetsen) en vervolgens bij Van Leest mezelf een cadeautje gegeven. Daar stond namelijk een DVD-box met de films "Labyrinth" en "The Dark Crystal" plus twee DVD's met extra's. Voor een tientje kon ik die niet laten liggen.

Nog meer kilometers: naar Shurgard in Veldhoven om m'n taperoller uit de opslag te halen. Van Viking Direct heb ik intussen het antwoordnummer gekregen waar ik die doos met brievenbakjes naar toe kan sturen, maar die moet natuurlijk wel even fatsoenlijk dichtgeplakt worden. Bij Shurgard liep ik Gaby (de vestigingsmanager) tegen het lijf. IJzersterk geheugen heeft ze: ze heeft me al maanden niet gezien (omdat ik er al maanden niet meer geweest ben) maar ze informeerde wel naar m'n gezondheid, ze kon zich nog van de vorige keer herinneren dat die gezondheid nogal te wensen overliet.

Weer terug de auto in, post ophalen bij Rob. Daar zat onder andere een brief van de Gemeente Eindhoven in, en daar gaat Sonja aanzienlijk minder blij mee zijn dan ik. De Gemeente heeft namelijk aangekondigd dat ze hun geld gaan halen door beslag te leggen op haar loon. Daar gaat herrie van komen...

Door naar Lommel om een machine was te draaien, en dan eten bij 't Bagetje. Daarna nog "Labyrinth" zitten kijken en toen was het weer hoogste tijd om te gaan slapen.

Geen opmerkingen: