zondag 22 maart 2009

Nog steeds lente

Het weer was bijna net zo goed als gisteren en daarmee helemaal niet slecht voor de tijd van het jaar. De lente lijkt te beginnen en dat was ook meteen goed te merken. Ik heb hier nog niet m'n nek gebroken over de grote aantallen terugkerende kampeerders maar het begint wel te lopen. Da's mooi, want de rest van de tijd is het hier maar een dooie boel.

Maar het kon niet uitblijven, telkens als iets meezit komt de rekening er achteraan. Het weer zat mee, de rekening kwam in de vorm van een SMS-je van Pauline: ze komt morgen niet. De buitentemperatuur bleef gelijk, m'n humeur zakte tien punten.

Gezien de grootte van de vlaai kon die in acht fatsoenlijk grote punten gesneden worden, maar tenzij er nog iemand op komt dagen is er eentje in Rob verdwenen en is de rest voor mij. Dat doe ik dus ook niet meer. Al moet ik zeggen dat-ie Breughel-appeltaart wel verrekte lekker is.

Voor de afwisseling heb ik vanavond ook maar weer eens zelf eten staan koken, iets wat ik tegenwoordig nog maar weinig doe. Als de afrekening nutsvoorzieningen gemaakt wordt na de zomervakantie gaan ze bij Blauwe Meer waarschijnlijk acuut hun leidingen en meters controleren, want die zullen heel verbaasd zijn over het lage gas -en waterverbruik. Het stroomverbruik daarentegen zal wel fors zijn.

Meestal kijk ik geen TV, maar zo heel af en toe, als ik een vrije dag heb, kijk ik wel eens op Teletekst om te zien of er misschien tot iets leuks op TV komt. Meestal is dat niet het geval, maar vanavond deed ik een aangename ontdekking. Doordat ik vrijwel elke vrijdag moet werken mis ik trouw elke week Top Gear, maar nu blijkt dat die uitzending op zondagmiddag 18:00 herhaald wordt. Whoo-hoo!

Geen opmerkingen: