zaterdag 7 maart 2009

Delhaize

Mede door die adrenalinestoot van de straatrace was ik nog behoorlijk wakker tegen dat ik terug in Lommel was. Niet meteen naar bed dus, maar een pilsje gepakt, even de administratie bijgewerkt, en vervolgens kwam ik op het idee om nog even een film te kijken op m'n PC. Dat ging goed fout, want de multimedia software van Windows Vista besloot om de resolutie van m'n scherm maar eens flink te verlagen. Die kreeg ik niet meer teruggezet, dus dacht ik slim te zijn en het probleem op te lossen door de PC een keer opnieuw op te starten. Dat helpt wel vaker bij problemen met Windows, dus misschien ook deze keer wel.

Niet dus, nu kreeg ik gewoon helemaal geen beeld meer. Nog even geprobeerd om het te herstellen, maar dat lukte niet. Intussen was het 01:15 en hield ik het maar voor gezien. Na de nachtrust maar weer verder puzzelen.

Na die nachtrust, bij het ontbijt, kwam de vreemde aard van Windows weer boven: PC start op, gewoon beeld, niks aan de hand. Huh? Raar spul, die Microsoft software.

En toen moesten er boodschappen gedaan worden, anders heb ik de komende paar dagen niks te eten. Het nadeel van de Lidl is dat ze verse groenten verkopen in veel te grote voorverpakte hoeveelheden dus ben ik maar eens op zoek gegaan naar de Colruyt. Die kreeg ik zo gauw niet gevonden, de Delhaize echter wel dus ben ik daar maar eens gaan winkelen. Dat doe ik dus ook niet meer.

Grote winkel, groot assortiment, te vergelijken met een redelijk grote Albert Heijn. Helaas zijn de prijzen daar ook op het niveau van de Albert Heijn. Vrij prijzig dus, zelfs als je bedenkt dat supermarkten in Belgiƫ toch al duurder zijn dan in Nederland. Bij sommige goedkope artikelen hebben ze echter wel een leuke opmerking staan: "Zelfde prijs als bij Aldi. Hier is het beter". Enige humor kan men de Delhaize niet ontzeggen.

Vervolgens heb ik alsnog de Colruyt gevonden, daar ga ik de volgende keer maar eens winkelen, kijken wat daar alles kost. Maar waarschijnlijk ben en blijf ik beter af met de Nettorama en Lidl in Nederland.

Geen opmerkingen: