donderdag 19 maart 2009

Van Galen wil geld zien

Hoewel ik late dienst had ben ik toch al vrij vroeg richting Eindhoven gegaan, want er moest van alles gedaan worden. Eerst maar eens naar de postbus, waarin onder andere een kopie lag van het vonnis van de Rechtbank inzake het paspoort. Dat is gisteren bij mr. Martens betekend en dus moest uiterlijk vandaag het paspoort ingeleverd worden anders zou het me € 100 per dag gaan kosten. Ook wist hij nog te vertellen dat de Rechtbank het alweer niet voor elkaar had gekregen om op tijd een beslissing te nemen inzake de echtscheiding, dat is nu weer uitgesteld tot 3 april.

Nou stond dat afgeven van het paspoort toch al op het programma voor vandaag, dus dat ben ik meteen maar even gaan doen. Althans, bijna meteen, eerst moesten er boodschappen gedaan worden bij de Lidl. Ik moet m'n route tenslotte wel een beetje efficiƫnt plannen, de LPG is in Belgiƫ dan weliswaar goedkoper maar niet gratis.


Het was weer geen onverdeeld genoegen om mr. Van Galen te zien. Ik had zelf een ontvangstbevestiging opgesteld waarop stond vermeld dat ze het paspoort in goede staat had ontvangen, dat het binnen de gestelde termijn overhandigd was, en er dus geen dwangsom verschuldigd was. Die wilde ze dus niet tekenen, want volgens haar was ik wel degelijk een dwangsom verschuldigd. Volgens mr. Martens echter niet, volgens mij ook niet, dus daar zal ze binnenkort wel over gaan zeiken. Toch triest als je als leek de wet beter kent dan een advocaat; duidelijk een geval van een advocaat die op geld uit is.

Ze had zelf echter ook een ontvangstbevestiging, en aangezien ze bij lange na niet zo slim is als ze wil doen voorkomen heeft zij dat exemplaar eerst getekend en daarna naar mij doorgeschoven om het ook te tekenen. Ik heb van de gelegenheid dus even gebruik gemaakt om de gewraakte opmerkingen er nog maar even met pen bij te schrijven; haar handtekening stond er toch al op. Gna gna gna.

Volgens het vonnis moet ik ook nog € 1.163,98 aan kosten betalen. Het is gebruikelijk dat dit aan de griffie betaald wordt, maar volgens mr. Martens moet ik het aan Sonja zelf betalen die dan met de Raad voor Rechtsbijstand af moet rekenen. Dat gaat nog een strijd worden, in dat bedrag zit ook € 816 aan salaris voor Van Galen, maar aangezien Sonja's inkomen vergelijkbaar is met dat van mij kan haar dat nooit meer dan een paar tientjes aan eigen bijdrage gekost hebben. Uiteraard ga ik geen kosten vergoeden die niet gemaakt zijn.

M'n pauze heb ik vanavond maar eens besteed aan het versturen van uitnodigingen. Aanstaande maandag ben ik jarig, en dus heb ik een aantal mensen uitgenodigd om zaterdag, zondag of maandag naar Lommel te komen. Wie wel een uitnodiging verwachtte maar er geen gehad heeft moet zich maar even melden.

Voor de genodigden: geen cadeauverplichting, aanwezigheid op zich wordt al gewaardeerd. Geen bloemen tenzij je zelf een passende vaas meebrengt want ik heb er geen. Cadeautip voor wie toch niet met lege handen wil komen: Staatslot met Jackpot, bij voorkeur het winnende lot. :-)

Oh, de waterleiding is nog niet gerepareerd dus wie naar het toilet wil zal even naar het toiletgebouw moeten wandelen, en voor de rokers onder de genodigden: aan mijn kant van het tuinhekje geldt een rookverbod, met uitzondering van dat deel waar geen dak boven zit of anderszins overdekt is.

Geen opmerkingen: