zondag 1 maart 2009

Lente!

De geschiedenis herhaalt zich. Gisteravond en vannacht heb ik twee films op DVD zitten kijken, achtereenvolgens "Kill Bill" 1 en 2 (halverwege het verhaal ophouden is tenslotte ook niet alles). Daarmee was het rond 02:00 tegen dat ik in bed lag, en wederom vol goede voornemens had ik de wekker op 10:00 gezet. Uiteindelijk ben ik zo'n vier uur later dan gepland uit bed gerold. Luie zondag, zullen we maar zeggen.

Buiten leek de lente wel losgebarsten: stralend weer en een bijzonder aangename temperatuur. Volgens het KMI zou het in de Belgische Kempen 12 graden worden, volgens de thermometer in m'n auto was het zelfs 14,5 graden! Een blik op het weerbericht op Teletekst leerde dat het maar een oprisping was, de komende paar dagen wordt het minder lente en vanaf woensdag gaan we weer nat worden.

De auto zorgde trouwens even voor een ietwat onaangename verrassing. Zo heel af en toe licht het waarschuwingslampje voor het oliepeil even op, een teken dat de olie bijgevuld moet gaan worden. Nou dacht ik toch echt dat ik al twee jaar lang een fles met motorolie achterin had liggen; niet dus, dat bleek koelvloeistof te zijn. Niet handig.

Zo heel lui is de zondag overigens niet geworden, in wat waarschijnlijk een vlaag van verstandsverbijstering was ben ik maar weer eens aan het opruimen geslagen. Ooit krijg ik het nog wel allemaal opgeruimd. Vanavond maar op tijd naar bed, want morgenochtend om 09:30 moet ik al weer in Eindhoven zijn. Eerst een afspraak bij het Steunpunt Huiselijk Geweld, daarna bij de GGzE, en vervolgens heb ik nog wel het een en ander te doen in Eindhoven.

Geen opmerkingen: