zondag 8 maart 2009

Voorjaarskuis

Ook het KMI (het Vlaamse zusje van het KNMI) zit er wel eens langs: voor vandaag was regenachtig weer voorspeld maar het werd droog en zonnig. Dat kwam mooi uit, want het is langzamerhand tijd voor de jaarlijkse traditie: de voorjaarskuis. Of voorjaarsschoonmaak, afhankelijk van aan welke kans van de grenspaal je staat.

Dat lukt natuurlijk niet allemaal in één dag, en aangezien je ergens moet beginnen ben ik maar eens begonnen met het schoonmaken van de dakgoten. Leuk, zo'n camping in een (naald)bosrijke omgeving, maar je moet wel regelmatig alle rommel uit de dakgoten vegen. Daarna was de voortent aan de beurt. Alles eruit, vloer vegen en dweilen, tuinmeubilair afsoppen, en vervolgens een deel van de inboedel terug de voortent in en een deel naar de schuur. Pardon, het tuinhuisje.

Voor de extra uitdaging ben ik m'n frietpan maar eens te lijf gegaan. Die heb ik zelf nog nooit gebruikt maar komt uit pa's inboedel, en dat apparaat zag eruit alsof het veel gebruikt maar nooit gereinigd is. Dat werd een flinke klus maar uiteindelijk was-ie nog niet schoon, dus die mag eerst eens een nachtje weken in water met sop, en dan maar hopen dat-ie dan wel schoon te krijgen is.

Ter afronding van deze kuisdag heb ik ook m'n waterleidingput maar eens uitgegraven. Ook daar zit een lek, maar als de loodgieter er niet bij kan vanwege de laag zand kan-ie de leiding ook niet repareren.

Geloof me, dat pilsje na afloop smaakte uitstekend!

Geen opmerkingen: