donderdag 12 maart 2009

Op naar Groningen

Vandaag ben ik m'n werk maar eens begonnen met iets wat ik sinds m'n tijd bij Connexxion niet meer heb gedaan: een rit begeleiden. Dat klinkt spannender dan het is, in dit geval moesten er twee kinderen opgehaald worden, als begeleider ben je dan degene die het kind aan de voordeur ophaalt en in de auto zet terwijl de chauffeur (chauffeuse in dit geval) blijft zitten. Maar het was wel een aardige meid. Na de kids afgeleverd te hebben (of all places: bij de Combinatie Jeugdzorg...) nog even een bak koffie genuttigd samen met een stel andere chauffeurs en toen terug m'n taxi in.

Jubel ende vreugde! Of ik me maar even wilde melden bij het asielzoekerscentrum op de Oirschotsedijk in Eindhoven, want er moesten drie mensen naar het asielzoekerscentrum in Ter Apel. Kijk, zo krijg je de dag tenminste vol. Bij het AZC krijg je als chauffeur altijd eerst een bak koffie aangeboden voordat je je passagiers inlaadt en vertrekt, meteen ook maar even naar het toilet, en dan een rit van een slordige 2,5 uur naar Groningen. Dan even een half uurtje pauzeren, en dan weer 2,5 uur terug.

Tegen dat ik terug was in Eindhoven was het nog net iets te vroeg om er mee op te houden, dus ben ik nog maar even op Zuid gaan staan. Daar waren wel taxi's maar geen klanten, na twintig minuten ben ik maar weer vertrokken. Even tanken en dan naar binnen.

Geen opmerkingen: