dinsdag 24 februari 2009

Briljant idee

Die laatste dienst was, zoals al gezegd, geen onverdeeld genoegen. Het doel was eigenlijk om met die vier nachtdiensten in totaal € 100 aan fooi binnen te halen, maar daarvoor had ik deze laatste dienst bijna € 40 binnen moeten halen. Dat heb ik bij lange na niet gehaald, verder dan zo'n € 11 ben ik niet gekomen. Mijn collega's vonden ook dat het wel erg weinig was.

Ik heb wel een manier ingevoerd om te voorkomen dat een klant er vandoor gaat. Heel simpel: op de bestemming parkeer ik m'n taxi zoveel mogelijk dusdanig dat het portier aan de passagierskant maar een klein stukje open kan. Na het afrekenen kijk ik dan met een onschuldige blik even die kant op, vraag of hij/zij er zo eigenlijk wel uit kan, en rij vervolgens een meter door zodat het portier wel gewoon open kan. De klant kan niet ontsnappen, en heeft toch niet het idee dat ik 'm opzettelijk klemgezet heb. Briljant, al zeg ik het zelf.

Eigenlijk was alleen m'n laatste rit nog wel leuk, vier jongedames die in opperbeste stemming waren, het hadden over hun vriendjes en de (ex)-vriendjes van hun vriendinnen (boeiend hoor, wie zoent er met wie) en ook nog eens begonnen te zingen. Toch nog een beetje lol gehad.

De rest van de dag was in elk geval rustig. Eerst tot 14:00 liggen slapen, dan ontbeten en m'n boekhouding bijgewerkt, vervolgens naar Lommel om even on-line te gaan en op de terugweg even tanken. Dat werd wel wat duurder dan anders, want ook een auto met een LPG-tank heeft benzine nodig en die tank was zo goed als leeg. Dat moet je niet hebben, want starten en de eerste kilometer of zo doet-ie op benzine. Wat dat betreft is een auto op LPG hetzelfde als een auto op benzine: zonder benzine rijdt-ie geen meter.

Morgen is een vrije dag maar traditiegetrouw zit die nu al weer volgepland. Boodschappen doen, naar Helmond om aangifte te doen over die gevluchte passagiers, postbus leeghalen want dat is ook alweer een aantal dagen geleden, en dan zal de dag een heel eind om zijn. En dan op tijd naar bed want donderdagochtend moet ik weer aan het werk. Twee dagen, eerst een vroege dienst en daarna (alweer) een nachtdienst, en dan zaterdag + zondag + maandag vrij.

Geen opmerkingen: