donderdag 19 februari 2009

Op kot?

Ik ben zo ongeveer compleet door m'n wisselgeld heen, dat is sowieso al lastig en al helemaal over een paar dagen als de carnaval begint, dus zat er niks anders op dan maar weer eens wat rolletjes muntgeld in te gaan slaan. Vooraleer naar Nuenen te rijden heb ik even een tussenstop gemaakt bij het postkantoor op de Vestdijk, maar die bleken geen munten van € 1,00 en € 2,00 meer te hebben. Geen muntgeld dus.

Vervolgens door naar Nuenen en dan samen met Wim door naar Son. Het huis bleek het voormalige pand van de Sonse Taxi centrale te zijn, een woning uit de jaren '30 die duidelijk aan renovatie toe was. De ene kamer was een kleine kamer van hooguit 3 x 3 meter en een flinke rooklucht. Volgens Wim kwam dat omdat de vorige huurder rookte en het raam al een paar weken dicht was, maar ik heb intussen genoeg ervaring met rooklucht om te weten dat je die stank er nooit meer uitkrijgt. Kamer afgekeurd dus, ook omdat-ie gewoon veel te klein is.

De andere kamer was beter: de voormalige huiskamer van pakweg 4,5 x 6,5 meter. Met € 314 per maand (inclusief gas, water en elektriciteit) nog zeer schappelijk geprijsd ook. Kwestie dus van even doorrekenen hoeveel me die verhuizing dan zou kosten. Enerzijds heb ik dan in Lommel veel lagere kosten aan elektriciteit en minder kilometers woon-werkverkeer, anderzijds komen die € 314 wel bovenop de vaste kosten van m'n caravan en is de LPG in Nederland een stuk duurder dan in BelgiĆ«. Daarnaast ligt het brandstofverbruik ook meteen een stuk hoger vanwege de korte afstanden.

Wim was niet al te gelukkig toen ik 'm vertelde dat ik vandaag nog niet aan het werk zou gaan, hij had er eigenlijk wel op gerekend. Ik ben de beroerdste niet, ik voelde me ook weer redelijk goed, dus hebben we afgesproken dat ik alleen even een paar uur zou werken om de drukte van de spits op te vangen. Dat betekende dus werken van 15:30 tot pakweg 18:00, maar zoals meestal in mijn vak werd het toch weer later. Ergens rond 20:00 was ik afgewerkt.

M'n dienst bracht me onder andere ook in de buurt van het City Centrum in Veldhoven, met tijd over tot de volgende rit en nog bijna een half uur tot het postkantoor dicht zou gaan. Een mooie gelegenheid dus om eens te gaan zien of ze daar nog wel rolletjes muntgeld hadden. Die hadden ze wel, maar de pasmuntkas was al afgesloten dus had ik nog niks. Morgen maar weer opnieuw dan, en dan gewoon elk postkantoor af tussen Lommel en Nuenen. Ergens moeten ze die rolletjes toch nog hebben.

Geen opmerkingen: