maandag 2 februari 2009

Kleingeld

Voor de afwisseling was m'n wekker eens een keer eerder wakker dan ik, om 10:00 om precies te zijn. De ochtend was weer gewoon standaard voor een vrije dag: ontbijten en ondertussen m'n administratie bijwerken. Toen ik buiten kwam bleek de winter weer terug te zijn: het had gesneeuwd! Deze keer was het gelukkig maar een dun laagje en niet de 10 cm van vorige maand. De regenbui die er achteraan kwam maakte korte metten met dat laagje...

Ik moet dringend eens een babbeltje gaan maken met m'n advocaat. Dus ben ik naar Lommel gereden, heb Skype geïnstalleerd op m'n Netbook, en het werkte zowaar ook nog meteen de eerste keer. Ik had gehoopt vanmiddag nog terecht te kunnen, maar helaas is vrijdagochtend pas de eerste mogelijkheid. Tja, dan zal de kwestie "co-ouderschap" toch maar per e-mail moeten, dan heeft-ie in elk geval tot vrijdag de tijd om zich voor te bereiden. Maar blij ben ik niet met deze vertraging.

Vanmiddag belde mevrouw Arts van de GGzE. Aangezien ik daar morgenochtend een afspraak heb dacht ik even dat die niet doorging, maar het bleek mee te vallen. Ze wilde alleen weten of het een half uur vroeger kon. Geen probleem, dan ga ik gewoon een half uur eerder. Dan heb ik dus wel een half uur meer tot ik moet werken, maar ik moet toch nog even boodschappen doen, en als er dan nog tijd op te vullen is zal m'n mobiel Internet daar ongetwijfeld wel mee helpen.

Dankzij de klantenkaart van Jansen Taxi moeten er nog wel eens bedragen afgerekend worden die niet op nul of vijf cent eindigen, en bij ons wordt er niet afgerond. Dat betekent dus dat ik regelmatig muntjes van € 0,02 en € 0,01 nodig heb, maar zie die maar eens te krijgen in Nederland waar alles wordt afgerond op vijf cent. Gelukkig doen ze in België wel normaal en wordt daar niet afgerond. Handig voor mij, want ik heb inmiddels m'n bron voor die muntjes gevonden: bij 't Bagetje. Daar heb ik eerder deze week al wat van dat kopergeld gewisseld maar dat was al weer een eind op dus heb ik vanavond Chantal nog maar eens lief aangekeken en gevraagd of ze nog muntjes van € 0,02 en € 0,01 had. Kennelijk had ze meer dan voldoende, want als antwoord kwam een opgewekt: "hoeveel wilt ge d'r hebben?". Nou, twintig van elk zou voorlopig even genoeg moeten zijn. Dankuwel Chantal!

Geen opmerkingen: