maandag 16 februari 2009

Papa moet zich er niet mee bemoeien

Er zijn soms van die dagen dat er niks belangrijks gebeurt, vandaar dat er de afgelopen twee dagen geen berichten zijn geplaatst. Maar de rust was van korte duur.

De dag begon niet slecht. Lekker even uitgeslapen (maar niet te lang), buiten bleek het aangenaam weer te zijn voor de tijd van het jaar. Naar het toiletgebouw gewandeld, een douche genomen die voor de verandering zowaar aangenaam warm was, en dan terug naar m'n caravan voor m'n ontbijt.

Maar toen ging de telefoon. Ageeth Bikker van de Combinatie Jeugdzorg. Daarmee had ik aanstaande vrijdag een afspraak staan, maar die wilde ze afzeggen. Niet verzetten, maar afzeggen. Volgens haar kan ze mij alleen maar vertellen dat het goed gaat met de kinderen maar kan ze verder niks voor me betekenen. Ondanks herhaalde pogingen om haar duidelijk te maken dat die afspraken bij Combinatie Jeugdzorg voor mij wel degelijk belangrijk zijn bleef ze doordrammen, over een maand mag ik haar dan wel weer eens bellen om te vragen hoe het met m'n kinderen gaat.

Hoe de daadwerkelijke hulpverlening verloopt mag ik dus kennelijk niet weten, en volgens Combinatie Jeugdzorg is mijn rol als vader dus feitelijk uitgespeeld. Bek houden en nergens mee bemoeien. Volgens Ageeth Bikker zou ik ook nog terecht kunnen bij Stan Smits van Bureau Jeugdzorg, maar die hebben de feitelijke hulpverlening nou juist uitbesteed aan Combinatie Jeugdzorg, dus het enige wat Stan Smits dan kan doen is me doorsturen naar Combinatie Jeugdzorg -- diezelfde Combinatie Jeugdzorg die me zojuist botweg aan de kant geschoven heeft.

Psychisch ben ik nog steeds niet waar ik zijn moet, en ook deze klap in m'n gezicht bleef dan ook niet zonder gevolgen. Weer een inzinking, compleet met de bijbehorende huilbui. Helaas moest ik wat later gaan werken.

Dit is dus de zoveelste instantie die me gewoon laat barsten. Tja, dan kan ik nog maar één ding doen, en dat is een klacht indienen tegen Ageeth Bikker. In het kader van mijn lik-op-stukbeleid voor instanties die hun werk niet doen heb ik dus maar meteen een klacht op papier gezet, toen ik vanmiddag naar m'n werk ging heb ik die persoonlijk bij de Combinatie Jeugdzorg afgeleverd, die vestiging (aan de Nuenenseweg in Eindhoven) ligt toevallig toch net op m'n route naar m'n werk.

Meteen ook maar even die Stan Smits gebeld en een afspraak gemaakt, vervolgens ook nog de GGzE gebeld om m'n afspraak van volgende week te verzetten. Ik had me vergist, ik dacht dat ik die dag vrij was maar ik moet dan toch werken. Eigenlijk had ik ook nog m'n advocaat willen bellen (want die laat niks van zich horen) maar toen hield m'n GSM het voor gezien: batterij leeg.

Door dat alles was m'n humeur behoorlijk beneden peil, ik voelde me niet echt lekker en er begon langzaam ook iets van hoofdpijn op te komen. Werk was allesbehalve geweldig: nat, donker, de meeste ritten waren rekeningritten voor een zorginstelling, allemaal van die korte ritjes van een paar minuten, en uiteraard geregeld lang wachten. Die passagiers mogen niet eens fooi geven (ze hebben het ook nog nooit geprobeerd), en de enige contante rit was voor een Britse jongedame die naar Eindhoven Airport wilde en, zoals gebruikelijk bij niet-Nederlandse passagiers, geen fooi achterliet.

Tegen dat het tijd was om te pauzeren stond ik in Veldhoven en kon ik dus met geen mogelijkheid binnen 10 minuten in Nuenen zijn, zelfs de plaatselijke McDonald's zou ik niet halen, dus werd het pauzeren met boterhammetjes zonder koffie.

Kortom, het was een klotedag. Hopelijk gaat het morgen beter.

Geen opmerkingen: