woensdag 25 februari 2009

Niet dat ik er veel van verwacht...

Vanmiddag ben ik maar eens richting Helmond getogen om aangifte te doen. Dat viel nog niet mee, want strikt genomen is weglopen zonder je taxirit te betalen geen misdrijf, dat wordt het pas als iemand het meerdere malen doet, dan wordt het "flessentrekkerij". De aangifte is terecht gekomen in de categorie "misdrijven overig", maar geheel volgens verwachting kan de politie er verder weinig mee. Het boezemde ook bepaald geen vertrouwen in dat de agente bij haar collega's ging informeren hoe ze deze aangifte af moest handelen en ze vervolgens buiten beeld twee keer opmerkte: "het gaat om niks". Misschien niet met een politiesalaris, maar voor iemand met een taxisalaris is € 55 toch een hoop geld.

Dan door naar het betreffende tankstation voor de videobeelden. De eigenaar gaat kijken of er iets bruikbaars opstaat, dan kom ik terug met een blanco DVD en worden de opnames daarop gebrand, waarna de DVD naar de politie gaat waar hij (volgens de agente) dan tijdens de briefing vertoond wordt in de hoop dat iemand een of meer van die jongeren herkent.

Kortom, ik verwacht er weinig van.

Vervolgens weer richting Eindhoven, postbus leeghalen, geld uitgeven bij de Lidl, nog even een brief voor Domein afgeleverd met de mededeling dat het convenant inzake co-ouderschap in principe volgende week getekend en opgestuurd zal worden, met het verzoek alvast de formulieren voor de urgentiecommissie naar me toe te sturen en het toewijzen van de woning uit te stellen tot de commissie een beslissing heeft genomen. Dat eerste zullen ze nog wel doen, dat tweede is nog maar de vraag. Maar het is allicht te proberen, nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Geen opmerkingen: