woensdag 18 februari 2009

Politie

Zo belt niemand je, en zo word je op een onpraktisch moment gebeld.

Ik zat in het toiletgebouw op het toilet. Inderdaad zittend, dus met m'n broek op m'n enkels. Aangezien m'n GSM tegenwoordig nog wel eens de neiging heeft om zichzelf ongevraagd uit te schakelen bedacht ik dat het wel een goed idee zou zijn om even te controleren of-ie nog aanstond. Ik haalde 'm uit m'n jaszak, zag dat-ie inderdaad nog aanstond, en prompt werd ik gebeld.

Zowaar, meneer Verhoeven van de Eindhovense politie was kennelijk genezen verklaard en belde voor een afspraak. Die is meteen maar gemaakt, aanstaande vrijdag 14:00 mag ik m'n gezicht laten zien op het politiebureau aan de Aalsterweg in Eindhoven.

Vanmiddag ben ik nogmaals naar Lommel gereden, er moesten nog wat e-mails verzonden worden en dat kan nog altijd niet vanuit m'n caravan. Eerst een e-mail naar m'n advocaat om 'm alvast (uitsluitend ter informatie) op de hoogte te brengen van de praktijken van de Combinatie Jeugdzorg. Altijd handig als hij alvast op de hoogte is, want ik zie het er nog van komen dat we Bureau Jeugdzorg en/of de Combinatie Jeugdzorg voor de rechter moeten gaan slepen.

De andere mail was voor Stan Smits van Bureau Jeugdzorg, met de mededeling dat het mij van belang lijkt dat Ageeth Bikker vrijdag ook bij het gesprek aanwezig is, dit om te voorkomen dat de kwestie verder gaat escaleren. Gevolgd door het verzoek om haar uit te nodigen.

Ik heb trouwens wel zo'n duister vermoeden dat ik weet waarom ik door Ageeth Bikker opzij ben geschoven. Sonja en haar advocate zijn aan het dreigen met een rechtszaak om mij het ouderlijk gezag te ontnemen, ik vermoed dat Sonja weer eens creatief met de waarheid is geweest en tegen Ageeth verteld heeft dat mij het ouderlijk gezag zal worden ontnomen en ik dus niet meer op de hoogte hoef te worden gehouden over het wel en wee van Tom en Max. Geheel in stijl van Sonja en haar advocate is daarbij dan maar even verzwegen dat die procedure nog niet eens gestart is, laat staan dat de rechter uitspraak heeft gedaan. En zelfs als die procedure doorgaat is het nog maar afwachten of Sonja haar zin krijgt, ik kan me niet voorstellen dat het achterhouden van Tom's paspoort voldoende zal zijn bij de rechter.

Wim Jansen belde vandaag ook nog, met twee onderwerpen op de agenda. Ten eerste wilde hij weten hoe het ging en wanneer ik weer aan het werk zou gaan, ik heb 'm verteld dat ik er vanuit ging dat ik met carnaval (vrijdagavond dus) weer aan het werk zou kunnen.

Ten tweede wilde hij weten of ik nog op zoek was naar een kamer. Hij had in Son namelijk twee kamers beschikbaar. Niet geschoten is altijd mis, dus ga ik morgen eerst naar Nuenen en vervolgens met Wim naar Son om naar die kamers te kijken. Alleen had ik wel de indruk dat hij aannam dat ik aansluitend aan het werk zou gaan, en dat was toch eigenlijk niet m'n bedoeling.

Geen opmerkingen: