woensdag 11 februari 2009

Terug naar NEOS

Vanochtend had ik m'n afspraak met NEOS, naar aanleiding van m'n telefoontje naar het Steunpunt Huiselijk Geweld een paar weken geleden. Het Steunpunt bleek er alweer een puinhoop van gemaakt te hebben: de man die de intake deed verkeerde in de veronderstelling dat ik kwam voor een plek in het Labrehuis (nee dank je). Dat had het Steunpunt dus weer eens niet goed doorgegeven.

Toen dat eenmaal duidelijk was kwam de papierwinkel op tafel voor een melding van huiselijk geweld, binnen twee werkdagen neemt NEOS weer contact met me op. Veel hulp hoef ik daar echter niet van te verwachten, want ook NEOS helpt je niet aan zelfstandige huisvesting. Maar wellicht dat ze van pas komen bij een eventuele aangifte van huiselijk geweld. Tot nog toe heb ik dat alsmaar uitgesteld omwille van de kinderen, maar als Sonja dadelijk weer dwars gaat liggen bij de kwestie omtrent co-ouderschap heeft ze wat mij betreft haar laatste kans gehad en ga ik harde maatregelen nemen.

Na m'n gesprek bij NEOS nog even boodschappen gedaan bij de Lidl en naar m'n postbus geweest, en vervolgens Pauline gevraagd of ze thuis was en zin had om weer even bij te kletsen bij een bak koffie. Ze was thuis, dus ben ik 'r maar eens op gaan zoeken. Dat was al weer (veel te) lang geleden.

Geen opmerkingen: