donderdag 26 februari 2009

Toeslagen

Vandaag geen bijster spannende dag, gewoon op m'n gemak m'n werk gedaan zonder dat er iets interessants gebeurde. Wel lag er weer eens een envelop van de Belastingdienst in m'n postbus, deze keer over toeslagen. Aangezien volgens hen mijn inkomen gewijzigd is moet ik een schatting opgeven van mijn verwachte inkomen over 2009 zodat bepaald kan worden of ik nog geld van ze krijg dan wel zij nog geld van mij krijgen.

Dat snap ik dus niet. Ze weten toch al hoeveel ik betaald krijg door m'n baas? Dan kunnen ze dat toch ook zelf wel even uitrekenen? Gewoon 13 x m'n brutoloon (ik krijg per vier weken betaald) plus 8% vakantietoeslag.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker, aldus de Belastingdienst. Nou, dan heb ik nog wel een verbeterpuntje voor ze...

Geen opmerkingen: