dinsdag 3 februari 2009

Windows Live

Vanochtend heb ik mevrouw Arts maar weer eens op de hoogte gebracht van de nieuwe ontwikkelingen. Toen ik buiten stond had ik nog drie uur de tijd tot ik weer aan het werk moest (nou goed dan, 2,5 uur want ik moet vantevoren ook nog eten en m'n papierwinkel invullen). Volop tijd dus om boodschappen te doen en even m'n postbus leeg te halen.

Op het TNT Business Point (waar m'n postbus zich bevind) klonk opeens m'n naam door de ruimte. Het is duidelijk, ze kennen me daar intussen wel. Niet dat er een pakketje lag, maar ze hadden wel contact gehad met Viking Direct. Die zijn momenteel kennelijk druk bezig met uit te zoeken wat er nu allemaal fout is gegaan. Zodra ik tijd heb zal ik ze maar eens een mailtje sturen, ik heb nog spullen staan die terug moeten, volgens de pakbon moet er nog wat nageleverd worden, en dan ontbreekt er nog wat aan de zending. Maar eerst moest er wat gedaan worden aan een andere vorm van Internetcommunicatie.

Nu ik weer veelvuldig online ben kan ik ook weer chatten, iets wat ik al een hele tijd niet meer heb kunnen doen. Nee, je wilt niet weten hoe erg de ontwenningsverschijnselen zijn...

Gisteren had ik het installatieprogramma voor Windows Live (zoals het tegenwoordig heet) gedownload maar ging er iets fout met de installatie. Vanmiddag nog maar een poging gewaagd, maar het werkte nog steeds niet. Grrr. Dat installatieprogramma is maar een kleintje, het feitelijke installeren gaat via Internet. Maar dat werkt niet, dus heb ik het complete pakket maar gedownload en kon ik alles lokaal installeren. En zowaar, het lukte. Niet meteen, want het installatieprogramma begon eerst nog te mekkeren over een conflict met Internet Explorer, maar een keer afmelden en opnieuw aanmelden bleek te helpen.

Het is alleen wel even wennen; op m'n andere laptop staat een vorige versie geïnstalleerd, (toen heette het nog MSN Messenger) de nieuwe versie van Live Messenger ziet er heel anders uit. Maar alles went.

Kortom, dames en heren, er kan weer gechat worden! :-)

Geen opmerkingen: