woensdag 4 februari 2009

Gemeentelijke ellende

De trouwe lezer weet dat ik tegenwoordig bepaald geen goeie maatjes ben met de Eindhovense politie. Die hebben zich dusdanig gedragen dat ze nog drie klachten van me tegoed hadden, en die hebben ze vandaag in de bus gekregen. Inclusief de mededeling dat ze binnen een week contact met me op moeten nemen, anders gaat de hele handel naar de media onder het motto: "de politie wordt betaald door de belastingbetaler, dan heeft de belastingbetaler ook het recht te weten hoe het er bij de politie aan toegaat".

Vanmiddag heb ik ook weer eens de post opgehaald, zowel bij de postbus als bij Rob. In de postbus onder andere een brief van m'n advocaat. Sonja is nog steeds aan het zeiken over Tom's paspoort omdat ze die "dringend nodig heeft", als ik 'm zaterdag niet heb ingeleverd stapt ze naar de rechter. Ze doet maar, ik heb ook dringend vanalles nodig maar tot op heden krijg ik van haar ook nul komma nul medewerking.

Dat paspoort zou ze nodig hebben voor een reisje naar het buitenland. Vreemd. Ze wilde geen alimentatie betalen omdat ze dat zogenaamd niet zou kunnen betalen, maar ze kan wel met de kids op reis naar het buitenland. Hoe komt ze opeens aan geld daarvooor?

Ook de Gemeente Eindhoven heeft zich weer gemeld. Als ik binnen een week die gemeentelijke belasting niet betaal wordt er beslag gelegd op m'n loon. Alleen zijn er van die week al vier dagen verstreken. Helemaal absurd: ik moet ze nog behulpzaam zijn bij dat loonbeslag: er zat een formulier bij dat ik terug moest sturen en waarop ik onder andere op moest geven wie mijn werkgever is en wat mijn nettoloon is.

Gelukkig staat er nog een derde kolom achter dat overzichtje, en daar kunnen de bijbehorende gegevens van de partner worden ingevuld (werkgever, loon enzovoorts). De slimmerikken onder u voelen nu al aankomen wat er gaat gebeuren...

Geen opmerkingen: